• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • brumme lisa

Hej!
    Är det fler än jag som beställt klänningar från 1koo?
    Jag beställde i början av februari, betalade och fyllde i måtten. Sen har jag inte hört nåt!
    Borde jag vara lugn, är det ett seriöst företag?

• Nienna

brumme lisa skrev 2008-03-19 10:46:31 följande:

Hej! Är det fler än jag som beställt klänningar från 1koo?Jag beställde i början av februari, betalade och fyllde i måtten. Sen har jag inte hört nåt!Borde jag vara lugn, är det ett seriöst företag?
    Du kan nog vara lugn, jag beställde i mitten av januari och min skickades igår. Men du kan ju alltid maila dem och höra hur det går, det gjorde jag.
  • brud080808

Slänger in min fråga här oxå:

Är på jakt efter en bröllopsklänning, har hittat massor som jag fastnar för, men ingen som har halterneck, vilket jag vill ha! Har för stor byst för att vara axelbandslös. Vill dock inte betala multum. Kan ingen vänlig själ slänga in ett bra tips på vart jag får tag i en, gärna skräddarsydd. Tror ni man kan skicka en bild på den man vill ha och be om att få med halterneck från tex millys eller någon annan asientillverkare?

• Nienna
    brud080808 skrev 2008-03-19 11:09:34 följande:
    Slänger in min fråga här oxå:Är på jakt efter en bröllopsklänning, har hittat massor som jag fastnar för, men ingen som har halterneck, vilket jag vill ha! Har för stor byst för att vara axelbandslös. Vill dock inte betala multum. Kan ingen vänlig själ slänga in ett bra tips på vart jag får tag i en, gärna skräddarsydd. Tror ni man kan skicka en bild på den man vill ha och be om att få med halterneck från tex millys eller någon annan asientillverkare?
    De flesta klänningarna kan man välja om man vill ha halterneck, axelbandslöst eller vanliga axelband. Maila bilden och fråga, tror säkert att de klarar det.
  • brud080808

Åh nu har jag hittat en superfin! på millys dessutom, och vilket bra pris! vad tillkommer tror ni i frakt etc? hur långt iförväg måste man beställa? skräddarsyr de? Är lite orolig över tyget, vad är det för material? vill ju ha glansigt, typiskt bröllopstyg
    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

• Quicksand

hur säkert är det att beställa från kina egentligen? hur går man tillväga??? en som undrar...

• Nienna
    brud080808 skrev 2008-03-19 11:21:30 följande:
    Åh nu har jag hittat en superfin! på millys dessutom, och vilket bra pris! vad tillkommer tror ni i frakt etc? hur långt iförväg måste man beställa? skräddarsyr de? Är lite orolig över tyget, vad är det för material? vill ju ha glansigt, typiskt bröllopstyg www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1....
    Jättefin klänning! Frakten brukar vara ca 55 dollar, beställ minst 3 månader innan för att vara säker och ja, de skräddarsyr. Alla som beställt från Millys har varit nöjda, om du kikar bara en sida bakåt i denna tråd hittar du länkar till två tjejer som nyss fått sina klänningar från Millys och de ser jättefina ut.
  • Nienna
    Quicksand skrev 2008-03-19 11:26:54 följande:
    hur säkert är det att beställa från kina egentligen? hur går man tillväga??? en som undrar...
    Jag tror nog att det är väldigt säkert, har inte hört nån som blivit utan klänning eller väldigt missnöjd. Jag gjorde som så att jag mailade bilder på klänningen och en lista på de ändringar jag ville ha till tre olika kinaföretag och bad om offert. Det kan skilja en hel del i pris (upp till 100 dollar har jag hört), så fråga flera, men bli inte snål när du ska välja vilka du beställer ifrån utan gå på magkänslan! Jag valde mellanalternativet, de verkade förstå mina önskningar bäst.
  • Synthetic
    brud080808 skrev 2008-03-19 11:09:34 följande:
    Slänger in min fråga här oxå:Är på jakt efter en bröllopsklänning, har hittat massor som jag fastnar för, men ingen som har halterneck, vilket jag vill ha! Har för stor byst för att vara axelbandslös. Vill dock inte betala multum. Kan ingen vänlig själ slänga in ett bra tips på vart jag får tag i en, gärna skräddarsydd. Tror ni man kan skicka en bild på den man vill ha och be om att få med halterneck från tex millys eller någon annan asientillverkare?
    Jag har Hkupa och passar bäst i axelbandslöst Tack vare korsettliven hålls allt super på plats Behöver inte ens BH! Men Milly kan sy på axelband, armar och halter om man ber
  • linzen80

fick superbra pris på min klänning av kanacca,stod att den kostade 199 dollar och då skrev jag in ändringar såsom andra axlar,korsettrygg istället för dragkjedja och sen lite pärlor som inte var på orginalet.....och custom maid försåss,fick då tillbaka att det skulle kosta 165 dollar med frakten!!frågade igen om det stämde och det sa hon att det gjorde.....165 är juh som fått!

Svar på tråden Ny kina tråd!!