• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Nienna
    Pyron skrev 2008-03-18 18:37:09 följande:
    Oj, nu har jag beställt en klänning till. Oj,Det är den längst upp i galleriet, fast ljuslila.
    Den var söt! Är det halterneck?
  • Eksjöbrud08

Vilka fina korta klänningar ni hittat. Jag har inte ens funderat så långt än. Min sambo får säkert spader om jag vill ha en klänning till, fast jag väljer att ordna en så billig klänning

Vi får se när jag funderat färdigt. På ett sätt vill jag ändå ha min bröllopsklänning hela kvällen. Men det är klart vi skall på kompisars bröllop snart, kanske att man behöver en ny klänning dit!

• Pyron

Jag har inte bestämt mig ännu, om jag ska byta om till festen eller inte.
    Och jag har heller inte kollat med mannen om jag får handla. Han har noll koll på bröllopet.

• Eksjöbrud08

Min syster som är tärna hade en liten test av sin blivande svåger. Hon ställde massor av frågor till honom och hon blev väldigt överaskad, han hade koll på allt. Men det är ju inte så att han har fixat med allt...det är ju jag. Men jag blir liksom överlycklig när minsta lilla grej har ordnat sig så jag bubblar på som en överlycklig champagneflaska. Det mesta verkar också sätta sig kvar i hans minne också, imponerande. Men nej...det är nog jag som står för bröllopsfixandet här och ändå var det han som friade...hrmm!

• DetOrdnarSig

Jag vill också ha nån sån där kort klänning. Jättefina! Jag beställde klänningar från GoJane till en fest jag ska på i april och de kom idag, men det blev inget bra. Den ena är för stor och den andra sitter lite konstigt... Så nu får jag nog ta något jag redan har. Men till nästa bröllopsfest ska jag fasen beställa en festklänning från 1koo.

• Fröken G

Hur blir klänningarna om man inte beställer en ur deras "sortiment", utan ber att få en annan modell uppsydd. Blir reultatet lika bra som deras egna. Någon som har någon aning?

• Thailand 08

www.ywshinystar.com/
    Här får ni en länk med bla.fräcka axelband till bh/ klänningar.
    Bad kanacca sy fast fästen för bh-band på klänningen och sen beställde jag 3 stycken härifrån

• Malva m 3

Nu är även min klänning här !!!!!!

Skrev lite i den gamla tråden när jag beställde klänningen, i början på februari. Så ungefär 1½ månad har det tagit för Millys att sy klänningen och sen skicka den. Beställde även underkjol och en slöja. Slöjan är jag inte nöjd med, den är bara ett löst tyg med lite pärlor ditsydda men det fixar säkert en sömmerska i ett nafs.

Klänningen är annars helt sagolik, finare än jag vågat att hoppas på. Liite lång och lite stor över bysten men det är ju som sackt inget problem, lätt ordnat av en sykunnig.

Bilder finns på bloggen: syskonenT.blogg.se

• nawla

Och även min klänning är här (beställde tillsammans med Malva m 3).
    Och jag kan bara instämma! Jag är sååå himla nöjd!! Den är helt underbar! Den är sydd efter mina mått och helt otroligt välsydd! Den är lite stor över höfterna och så är den alldeles för lång men det hoppas jag att en skicklig sömmerska kan fixa!
    Känner en stor lättnad efter alla hemska drömmar om att klänningen varit helt fel. Men den är så rätt och t o m finare än vad jag vågat hoppas på!!!

Bilder finns här: www.080809.bloggagratis.se

Svar på tråden Ny kina tråd!!