• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Lithos

Jag ska ta kort och lägga in!
    Jag funderar också på att byta klänning till dansen, lite svårt att dansa med långt släp!

• Nienna
    Ankan80 skrev 2008-03-18 12:02:12 följande:
    Jag har nu också sållat mig till den skaran som vill byta klänning när det är dags för dansen.Vad tycker ni om klänningen. Finns i mitt galleri.Tänkte kanske ändra bandet i midjan till under bysten i stället.
    Den var jättesöt! Tror det blir jättebra att flytta upp bandet.

Är det den andra klänningen du ska ha till vigseln? Den var också jättefin.
  • Ankan80

Japp, fast jag skall ha med axelband.
    Den är snart klar.

Kan jag och tärnan ha likadan klänning fast i olika färger??
    Jag menar den korta klänningen då.

Nienna skrev 2008-03-18 12:39:46 följande:
    Den var jättesöt! Tror det blir jättebra att flytta upp bandet.Är det den andra klänningen du ska ha till vigseln? Den var också jättefin.
  • Pyron

Var hittar du en sån kort hos 1koo? Letar men hittar inget.
    Jag vill oxå ha nåt sånt kort.

• Ringbärarn

Va kul! Jag beställde också min innan det kineskiska nyåret och de började sy den 28 jan, vilket gör att då borde min snart också vara klar.... väntar med spänning!

Lithos skrev 2008-03-18 11:39:04 följande:
    Tänkte bara hoppa in och berätta att jag fått min klänning från Millys! (jag skev nog i en av de gamla Kina-trådarna) Det tog ganska exakt två månader att få den ( kinesiska nyåret gjorde att det tog extra tid) och jag är väldigt nöjd! Jag betalade undefär 1800 (inkl.frakt) och den är såå prisvärd ( vilket jag nog inte tycker att originalet för nästan 13 000 var)Det är tjockt, "matt" tyg och broderierna är jättefina! Min enda invändning är att den är lite för "hjärtformad" upptill. Originalet har en mjukare linje.Lite lång och stor över höfterna men det är lätt fixat hos en sömmerska.Känner för att beställa massor av klänningar nu!
  • Ankan80

En sån klänning kan man ju använda vid fler tillfällen....

• Pyron

Tack. Tror du att dom kan sätta dit axelband?

• Pyron

Oj, nu har jag beställt en klänning till. Oj,

Det är den längst upp i galleriet, fast ljuslila.

• Nienna
    Pyron skrev 2008-03-18 18:10:08 följande:
    Tack. Tror du att dom kan sätta dit axelband?
    Det kan de säkert, de satte ju dit axelband på min klänning som eg. var axelbandslös.
Svar på tråden Ny kina tråd!!