• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Vinterbruden 08

Har du fått tygprover från Millys?? Vad var det för tyg du fick på då??

Cissit skrev 2008-03-06 15:17:57 följande:
    Okej, jag får hoppas på att det går vägen då :) Min klänning finns inte med i deras "sortiment" så det är nog ganska självklart att det ska vara custom size på den :)Får se till att beställa den snart bara så att jag hinner göra ändringar eller hitta en annan klänning om det inte blir bra. Tjejen hade beställt från 1koo tror jag, men själv funderar jag på milly, det är dem jag har haft kontakt med och tygproverna såg bra ut tycker jag.
  • majamyra

jag är väl korkad, men vad menas med custome size?

• bridesilly

klänningen sys i dina egna mått exakt

majamyra skrev 2008-03-06 21:32:54 följande:
    jag är väl korkad, men vad menas med custome size?
  • Cissit

Vinterbruden 08: Jag beställde tygprover från deras sida för att se hur färgerna var till tärnklänningarna jag funderar på att beställa. Beställde även vitt och cremefärgat tyg bara för att se hur kvaliteten var. Det var typ ganska tjockt satintyg, alltså inte bomullssatin utan sånt där blankt syntettyg. *försöker förklara* Tyckte det såg helt okej ut :) Kostade typ 20 kr att få tre snuttar hemskickade och tog 1,5 vecka lite drygt.

klicka på "fabric swatches" i deras meny så ser du.

• Cissit

Just ja jag kom på en sak när det gäller tygproverna från millys! Jag beställde deras kiwi-gröna för att se om det vore något för tärnorna, tyckte den såg ganska ljus ut och vi ska ha ljusgrönt som temafärg...men till min stora förvåning så låg det en mörkt "ärtgrön" tyglapp i kuvertet...så om ni funderar på och beställa klänningar i andra färger än vitt så kan det vara en bra idé att beställa tygprover innan! Det kostade som sagt inte så mkt...

• Pyron

Har ni skickat en påminnelse om att dom ska börja sy?
    Stog att jag skulle skicka det idag om dom inte börjat, så det har jag gjort, få se vad som händer.

Sen har jag nog missat svaret på min fråga så jag frågar igen, förlåt om jag är tjatig.
    Ni säger att ni brukar prata online med på millys, vad pratar ni då om?

Svar på tråden Ny kina tråd!!