• Vinterbruden 08

Ny kina tråd!!

Här utan linkar...
    Beklagar kära moderator

• Svar på tråden Ny kina tråd!!
  • Vinterbruden 08

Skriv detaljerna när du sänder måtten också, finns ett eget komentar fält och kom ihåg att skriva tex om ni vill ha ett matt tyg.. Jag sände alla ändringarna på mail och på komentarfeltet.. Be också om att dom sänder en bild innan dom sänder hem klänningen så kan ni ju dubbelkolla att allt se ok ut.. Dom startade på min dotters klänning nu i veckan.. Längtar så till den kommer hem för först då vågar jag beställa min Vill kunna sitta och syna den ordentligt Kontrollfreak som jag är!!

• Bluebride

någon av er som e duktig på amerikanska herrstorlekar?

• ohlala

vad sjutton heter mikado siden på engelska?

• Cissit

Är det många som har haft problem med att de fått fel storlekar trots att ni skickat måtten? Pratade precis med en tjej vars syster hade fått typ strl 38 istället för 44 trots att hon skickat alla sina mått. Verkar ju lite trist, speciellt när det blir för litet, är det lite för stort kan man ju sy in...

• Vinterbruden 08

Hmm det är inget jag har hört om.. Dom flesta säger att klänningarna har suttit perfekt och om det har varit något som dom har varit tvugna att justera så har dom trott att det var pga dom själva som inte hade mätt så noga..

Synd för den tjejen men tur för oss att det inte sker så ofta.. Men det är ju SUPER viktigt att vara noga med måtten, själv kommer jag gå till en skräddare som får mäta mig och sen vara tydlig i att man vill ha coustume size..

Cissit skrev 2008-03-06 14:51:35 följande:
    Är det många som har haft problem med att de fått fel storlekar trots att ni skickat måtten? Pratade precis med en tjej vars syster hade fått typ strl 38 istället för 44 trots att hon skickat alla sina mått. Verkar ju lite trist, speciellt när det blir för litet, är det lite för stort kan man ju sy in...
  • Vinterbruden 08

Hmm vet inte ens vad det är på svenska men mikado silk?

ohlala skrev 2008-03-06 14:45:54 följande:
    vad sjutton heter mikado siden på engelska?
  • Cissit

Okej, jag får hoppas på att det går vägen då :) Min klänning finns inte med i deras "sortiment" så det är nog ganska självklart att det ska vara custom size på den :)Får se till att beställa den snart bara så att jag hinner göra ändringar eller hitta en annan klänning om det inte blir bra. Tjejen hade beställt från 1koo tror jag, men själv funderar jag på milly, det är dem jag har haft kontakt med och tygproverna såg bra ut tycker jag.

• bridesilly

kan inte personalen på 1koo inte se bifogade filer? Fick mail av dom idag att jag skulle skicka bilden men det har jag ju gjort

• majamyra

Jag har inte fått svar från 1koo på länge, funderar på att beställa från Kanacca, ska bli typ 1500 kr med frakt.

Svar på tråden Ny kina tråd!!