Åå, va kul att hitta fler som ska gifta sig först nästa sommar! Det känns som att de flesta här inne ska gifta sig i år...
Vi har börjat planera en hel del, men vi har faktiskt inte gjort upp någon budget än... Men det blir nog i veckan att vi börjar fundera på det.
Vi ska försöka fixa så mycket som möjligt själva, men frågan är om det blir så mycket billigare ändå jämfört med att köpa nytt... Är rädd att det inte blir någon jätteskillnad, dom som säljer hobbymaterial tar ofta rätt mycket betalt tycker jag, folk köper ju ändå
Men vi tycker det är jätteroligt att fixa sakerna själva, och mycket mer personligt, så vi vill absolut göra det ändå! Vi resonerar också lite som Stich, att vi vill sprida ut kostnaderna så mycket som möjligt, så vi har börjat köpa en del redan nu som vi vet att vi vill ha.
Har funderat en del på det där med brudbukett, det skulle jag gärna vilja spara in på... Får kolla upp om det finns någon som skulle kunna hjälpa till med det...
Just ja, nu kom jag på ett tips där du kan spara! Vi har förmodligen tänkt göra så att vi ber några ungdomar vi känner vara serveringspersonal (haha, nu lät det kanske som att vi själva är mycket äldre än dom
Men vi är ganska mycket ungdomar själva
)
En annan sak som vi nog kommer försöka spara in på är bröllopsnatten. Vi lär INTE betala 3000kr för nån lyxsvit på nåt hotell... Min systers kompis och hennes man hyrde en stuga till deras bröllopsnatt och lät min syster dekorera den, så det blev jättemysigt! Då kunde hon ju matcha färgtema och fixa mycket mer personligt än vad de hade kunnat göra på ett hotell, och dessutom blev det förstås mycket billigare! (Brudparet fick inte veta hur hon skulle dekorera innan de kom dit, så det blev en överraskning
)
Hmm, det var de tips jag kom på nu. Hör av mig igen om jag kommer på nåt mer
Oj vad långt det blev förresten...