• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • lycklig78

Jag har ont i magen för detta. Vaknade med spänningshuvudvärk efter allt grubbleri igår. Hon får helt enkelt ha släp på sin egen dag. Den kanske kommer den med.

• bridesilly

Ta den där tärnan sätt henne ner och förklara att det är JAG som gifter mig och inte du. VI som brudpar ska stå i centrum inte du som stjäl showen över att alla faktiskt är förfärade över att du har släp på din klänning. Ingen ska väl behöva va lessen och orolig för sin egen bröllopsdag. Neh prata med henne tjejen stå på dig. Du bestämmer för du ska vara nöjd och glad och kunnas minnas din dag precis så som du hade önskat att den skulle bli. Strunta i om hon blir sur, kan hon inte fatta detta så är hon ingen riktig vän.

lycklig78 skrev 2008-02-05 09:25:35 följande:
    Jag har ont i magen för detta. Vaknade med spänningshuvudvärk efter allt grubbleri igår. Hon får helt enkelt ha släp på sin egen dag. Den kanske kommer den med.
  • Ilbäcksan

Hur skulle du ta det här om du var Bridesillys tärna: Citat "En tärna är (ja jag är hemsk som säger så) rekvisita utöver brudparet. En tärna är där för att vara mitt stöd under dagen och hjälpa mig med småsaker. Det är vi som ska vara dagens höjdpunkt och det är en ära att få vara med"

Det tycker jag är nedvärderande, men det är ju bara jag.

Det är väl ingen "skit-grej" när man får betala för klänningarna själv, hur kan man vara så arrogant?

2008-08-09 skrev 2008-02-04 17:20:07 följande:

Varför har man en nedvärderande syn bara för att man inte vill låta sin tärna bestämma saker, på den viktigaste dagen i sitt liv?!Jag håller HELT med bridesilly här, tärnan ÄR faktiskt där för att stötta bruden och vara henne behjälplig under dagen, och då tycker åtminstone inte jag att det passar om tärnan ska komma och ha åsikter om en sån "skit-grej" som vad hon ska ha på sig.Jag skulle i princip ta på mig en sopsäck om jag vore tärna på en kompis bröllop, det handlar inte om vad JAG vill den dagen, det ska man komma ihåg.Och det är ju faktiskt så, att de KAN tacka nej om det inte passar.Nä, om det är någon som beter sig illa här, så är det inte bridesilly, utan hennes tärnor, som tydligen vill bestämma mer än bruden.
  • Ilbäcksan

Vilken attityd du har, har du tänkt på det? Min första tanke är, vem tror kvinnan att hon är? Bättre än alla andra? Hur vore det med lite ödmjukhet och diplomati?

bridesilly skrev 2008-02-05 09:24:24 följande:
    NEJSkicka hit henne så ska jag tala vett med människan
  • Miss Blue

....and the story goes on and on and on and on and on.......

• MrsRose

Håller med dig Ilbäcksan. Lite ödmjukhet skulle inte skada. Hur kan en färg bli så viktig?

• bridesilly

Nej tack för mig om det ska vara personliga påhopp.....

Hur kan det vara så viktigt för er att tala om för mig hur dålig jag är för att jag inte ska göra som alla andra på min dag.

Ni kan diskutera vidare om hur hemsk jag är ....hej hej

• bridesilly

En sak tycker jag iaf att det är en j-la attityd att skriva inlägg på inlägg på inlägg om hur heeeemsk jag är och att jag tror att jag är bättre än andra. Jag tycker att det finns väldigt mycket attityd och arrogans av andra som kan komma och råklaga och spy ur sig galla.

• Amor Eterno

Jag anser som dig bridesilly, jag har samma klänning som dig till mina brudtärnor där en utav dem vill ine ha den färgen..

Jag betalar klänningarna till dem.. Och så skall hon komma och säga att hon inte passar i den färgen mitt svar: Du kan väl ha den i kyrkan och på kkortet sedan till festen kan du nbyta om till annat.

Tärnor skall ja ställa upp hjälpa till osv, men skall inte komma med: men jag vill inte si eller så säg nej då till att vara tärna om det inte passar. KLART MAN INTE SKALL VARA EN BITCH till brud och bli bridezilla. Men de kan väl ta på sig en klänning under 8 timmar som de inte alls är så förtjusta i!

Är det verkligen så fel??????????? Skulle aldrig i mitt liv säga till min bästa vän att jag inte passar i det om hon ville ha en viss färg + att hon betalar!! Oförskämt!

• lillamaa

färgen är temat på bröllopet. om ni har ett medeltidstema där brudparets kläder, maten, dekorationen och platsen är vald med omsorg för att passa in vill man ju inte att tärnorna ska komma i kortkort, stilettklackar och strassmycken eller hur? man vill ju att allt ska gå i samma TEMA. de ä rju en väldigt stor del av bröllopet. det tycker iaf jag att min tärna är.

sen kan man ju försöker komma fram till gemensamma lösnining. och bruden kanske får förklara hur viktigt detta är på ett snällt och fint sätt.

Svar på tråden Tärnor som bara klagar