Hur skulle du ta det här om du var Bridesillys tärna: Citat "En tärna är (ja jag är hemsk som säger så) rekvisita utöver brudparet. En tärna är där för att vara mitt stöd under dagen och hjälpa mig med småsaker. Det är vi som ska vara dagens höjdpunkt och det är en ära att få vara med"
Det tycker jag är nedvärderande, men det är ju bara jag.
Det är väl ingen "skit-grej" när man får betala för klänningarna själv, hur kan man vara så arrogant?
2008-08-09 skrev 2008-02-04 17:20:07 följande:
Varför har man en nedvärderande syn bara för att man inte vill låta sin tärna bestämma saker, på den viktigaste dagen i sitt liv?!Jag håller HELT med bridesilly här, tärnan ÄR faktiskt där för att stötta bruden och vara henne behjälplig under dagen, och då tycker åtminstone inte jag att det passar om tärnan ska komma och ha åsikter om en sån "skit-grej" som vad hon ska ha på sig.Jag skulle i princip ta på mig en sopsäck om jag vore tärna på en kompis bröllop, det handlar inte om vad JAG vill den dagen, det ska man komma ihåg.Och det är ju faktiskt så, att de KAN tacka nej om det inte passar.Nä, om det är någon som beter sig illa här, så är det inte bridesilly, utan hennes tärnor, som tydligen vill bestämma mer än bruden.