• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • Ilbäcksan

Om det är någon som talar om för någon hur dåliga de är, så är det väl du om dina tärnor, eller?

bridesilly skrev 2008-02-05 10:30:49 följande:
    Nej tack för mig om det ska vara personliga påhopp.....Hur kan det vara så viktigt för er att tala om för mig hur dålig jag är för att jag inte ska göra som alla andra på min dag. Ni kan diskutera vidare om hur hemsk jag är ....hej hej
  • grabbarna

håller klart med dig och förstår ärligt talat inte hur man kan göra annat, klart brudparet bestämmer färger, sedan kan man som tärna möjligtvis ha synpunkter på modell eftersom man kanske ser ut som en tok i vissa modeller och det ger ju inget fint helhetintryck.

bridesilly skrev 2008-02-05 09:19:47 följande:
    Finns de tjejer som håller med mig här och det tackar jag för. Hela temat är i grönt och ska då plötsligt tärnorna stå i en helt annan färg bara för att dom vill det på min bröllopsdag? Nej tack då kommer vi vara utan tärnor men som skrivet ovan så har dom säkerligen insett detta nu.
  • grabbarna

helt otroligt! hur kan hon ens komma på tanken..hon längtar nog lite väl efter sin egen dag verkar det som, jag ställer också upp och bankar lite sans in i henne

lycklig78 skrev 2008-02-05 09:25:35 följande:
    Jag har ont i magen för detta. Vaknade med spänningshuvudvärk efter allt grubbleri igår. Hon får helt enkelt ha släp på sin egen dag. Den kanske kommer den med.
  • Ilbäcksan

Om du betalar klänningen är det en annan sak i min mening, men här vill ju bruden tvinga på tärnorna en klänning de inte verkar gilla, fast de får betala för det själva. Jag tycker att man får räkna med att tärnan säger sin åsikt när det handlar om egna pengar.

Amor Eterno skrev 2008-02-05 10:46:32 följande:

Jag anser som dig bridesilly, jag har samma klänning som dig till mina brudtärnor där en utav dem vill ine ha den färgen..Jag betalar klänningarna till dem.. Och så skall hon komma och säga att hon inte passar i den färgen mitt svar: Du kan väl ha den i kyrkan och på kkortet sedan till festen kan du nbyta om till annat.Tärnor skall ja ställa upp hjälpa till osv, men skall inte komma med: men jag vill inte si eller så säg nej då till att vara tärna om det inte passar. KLART MAN INTE SKALL VARA EN BITCH till brud och bli bridezilla. Men de kan väl ta på sig en klänning under 8 timmar som de inte alls är så förtjusta i!Är det verkligen så fel??????????? Skulle aldrig i mitt liv säga till min bästa vän att jag inte passar i det om hon ville ha en viss färg + att hon betalar!! Oförskämt!
  • lillamaa

men brude ha rju erbjudit sig att betala, har jag iaf för mig att jag läste någonstanns

• Ilbäcksan

Då förstår jag inte problemet!

lillamaa skrev 2008-02-05 10:52:14 följande:
    men brude ha rju erbjudit sig att betala, har jag iaf för mig att jag läste någonstanns
  • grabbarna

alltså nu ska inte jag ha nån tärna men visst är dom lite av en rekvisita ung som brudnäbbarna som bara är med för att vara söööta...tärnan fyller möjligtvis nån funktion före som stöd men under bröllopet är hon just rekvisita som ska stå där framma och se fin ut och möjligen hålla brudbuketten en stund. men men jag är väl arrogant och elak jag också då

• Ilbäcksan

Vi har nog bara väldigt olika sätt att se på vad som betyder något på ett bröllop, för vissa är det väldigt viktigt med hur allt ser ut och passar ihop, för mig är det viktigt att jag har mina nära och kära hos mig på min stora dag. Att min tärna sa ja var en ära för mig, för jag tycker så mycket om henne och jag ville verkligen ha henne som tärna, det är inget man ska på för givet tycker jag. Det där med färg är väl kul på sätt och vis, men inte så viktigt för mig, det är inte så att jag kommer att ha en massa aprikost i kyrkan så att hon inte passar in med sin limegröna klänning direkt. Jag är ju som sagt vit, min sambo svart och då är det rätt snyggt med limegrönt till, allt passar ju till svart och vitt egentligen.

grabbarna skrev 2008-02-05 10:54:21 följande:
    alltså nu ska inte jag ha nån tärna men visst är dom lite av en rekvisita ung som brudnäbbarna som bara är med för att vara söööta...tärnan fyller möjligtvis nån funktion före som stöd men under bröllopet är hon just rekvisita som ska stå där framma och se fin ut och möjligen hålla brudbuketten en stund. men men jag är väl arrogant och elak jag också då
  • MrsRose

Jag tycker absolut inte att tärnor är rekvisita. Vi hade vårt brudfölje med för att det är personer vi tycker väldigt mycket om och vi ville att de skulle vara med och dela dagen med oss. Vi tycker om dem som personer och inte som statister i en film. Alltså kvittar det vad de har på sig.

• DetOrdnarSig

Jag måste säga att jag tycker min bridezilla-meter är ganska känslig, d.v.s. jag tycker att många av brudarna man läser om här går över gränsen. Men jag tycker inte att detta är ett sånt fall. Så vitt jag har förstått har ju bridesilly erbjudit att stå för klänningarna och då är det enligt mig inte så mycket att diskutera. Antingen tar de klänningen som erbjuds eller så tackar man nej till att vara tärna.

Ofta låter saker väldigt mycket otrevligare i skrift än i tal och det kanske man ska fundera lite på när man kommunicerar på forum. Jag vet inte om vissa är ute efter att såra bridesilly, men jag förstår att hon blir ledsen över vad vissa häver ut sig. Det finns faktiskt sätt att ha den här diskussionen utan att kalla varandra för diverse saker.

Svar på tråden Tärnor som bara klagar