• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • jennysnartfru

När jag valde min tärna så satte vi oss ned alla fyra, vi, hon och bestman och berättade för dom vilket slags bröllop vi ville ha. Och vad vi behöver hjälp med av dom. Vi hade ingen önskan om färgtema utan det blev röd efter att vi hade diskuterat. Min tärna och jag pratade om vem som skulle betala klänningen och hon tyckte det var helt ok att hon skulle betala den. Nu i slutändan så känner jag ingen ånger ang det. Hon fck dessutom klänningen betald av sina föräldrar. Men man kanske får anpassa sina önskemål gentemot tärna och bestmans ekonomi. Många tärnklänningar är sådana att man inte kan använda dem vid så många tillfällen så då kanske man kan titta på alternativ. Min tärna köpte en mer cocktailklänning, som hon kan ha fler ggr. Jag tror inte man blir lyckligare bara för att tärnan har den klänningen som man själv tycker hon ska ha.

• 2008-08-09

Någon som såg bröllopsbonanza? Det här ämnet kom ju upp, så jag småfnissade lite för mig själv
    Nu var det väl inte bara därför Victorias tärna "sa upp sig" men tydligen spelade ju klänningen en VISS roll..
    Och då vill jag bara säga, STRONGT av Victoria att ändå stå fast vid beslutet!

• misstrixie

Åh vilken tur jag haft med mina tärnor. De står för sina egna klänningar som jag fick välja helt och hållet, och jag får välja allt från deras frisyrer till smycken och makeup.

• lycklig78

jennysnartfru:

Detta har jag också tänkt på. Jag har pratat med min ena tärna idag. Jag sa till henne att jag betalar hennes klänning om hon kan tänka sig att ha den dimgröna (se mitt galleri). Den är det dessutom släp på så då kompromissade jag lite där också Om hon vill ha beige så kan hon använda den vid senare tillfälle så då lägger jag 1000:- i bidrag till dagen.

Vi betalr dessutom deras övernattning på slottet som tack för hjälpen.

Vad tycker ni? Är det en bra deal?

• C Tox

Lycklig 78:

Jag tycker att det är ett väldigt bra erbjudande, antingen gratisklänning eller bidrag till en hon kan ha användning för senare. Att inte acceptera det vore märkligt...

Lycka till med tärnorna! Kanske borde kolla hur det går för min även om hon får ha vad hon vill så länge det inte är helvitt...

• lycklig78

C tox: Hehe, ja man vet aldrig med dessa tärnor

• nilia

Åhh bridesilly det lät inte kul med dina tärnor=(
    Jag har bara skum-läst lite här i tården.
    Men du kan hälsa dina tärnor att grönt(och framför allt starkt grön) är en av vårens/sommarens största färger och den är helt rätt! Man får inte glömma bort att det är ju så att man så här års inte känner sig så jättefin i någon färg. Tänk sen va fint det kommer att bli när de har fått lite solbränna!
    ofta är det är många tjejer som tror att de blir bleka och inte passar i starka färger, men oj så fel de har! Oftast handlar det om att man är van vid att ha lungare färger och mycket svart och då är det klart att det känns annorlunda, men det behöver ju inte betyda att man inte passar i det!
    När en kompis till mig gifte sig så hade hennes tärna nästan exakt samma gröna färg på sin klänning som ni har på era och det var jättesnyggt!
    Låt dem gå runt lite i sina klänningar och bekanta sig med dem=)
    Det blir ju även en helt annan sak när de väl ska ha dem på riktigt då de är sminkade och fina i håren! Och som jag skrev tidigare brunare och inte vinterbleka som man är nu!!

• Vidalila

Mina två tärnor är iofs underbara. Men jag resonerar så här: Vi vill att våra tärnor ska ha fina klänningar, tvådelade långa med korsettsnörning för 3500 kr st. Jag hade aldrig begärt att de skulle köpa dem själv. Då hade jag fått nöja mig med vad som passat deras budget.Istället betalar de 500 kr var själva och vi betalar sammanlagt 6000.

De betalar sina skor och väskor, håruppsättningar och sin sminkning själva. Min åsikt har stor betydelse i alla deras val, t.e.x så måste det vara guldskor och guldväskor. Jag vet dock att de säkerligen inte kommer att använda skorna sen. Men det har de gått med på.

Vi betalar deras blombuketter eftersom de ska vara större än sk "vanliga" tärnbuketter vi sett + varsin present till dem.

Har man specifika krav kan man inte begära att de ska betela själv.Dock får man kompromissa - det är nånstans en ära att få vara tärna.

Svar på tråden Tärnor som bara klagar