• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • Vinterbruden 08

Nej det håller jag med om!! Det är ditt bröllop och dom borde bara anpassa sig!! är dte färgen dom har emot eller klänningen i sig själv? Går dte kanske att göra små ändringar på den så att dom skulle tycka bättre om den?

Min kusin hade 4 tärnor i fjol och 1 av dom hatade verkligen sin klänning men hon bet ihop, hade på sig den under vigseln och bytte sen till festen. Men även hon betalade sin klänning själv i tillägg så gav hon min kusin klänningen efteråt eftersom hon aldrig skulle använda den igen..

Säg åt dina tärnor att dom får skärpa sig att det är ditt bröllop och att du vill att dom ska vara glada för din skull!!

• bridesilly

modellen tycker dom om och alla var väldigt snygga i den. Färgen däremot är ju den jag vill ha. Modellen ska dom va glada över att den sitter så bra. Att ta in den något på nåt ställe ska ju inte vara ett oerhört problem. En duktig sömmerska fixar det på nolltid.
    Vinterbruden 08 skrev 2008-02-04 10:34:29 följande:

Nej det håller jag med om!! Det är ditt bröllop och dom borde bara anpassa sig!! är dte färgen dom har emot eller klänningen i sig själv? Går dte kanske att göra små ändringar på den så att dom skulle tycka bättre om den?Min kusin hade 4 tärnor i fjol och 1 av dom hatade verkligen sin klänning men hon bet ihop, hade på sig den under vigseln och bytte sen till festen. Men även hon betalade sin klänning själv i tillägg så gav hon min kusin klänningen efteråt eftersom hon aldrig skulle använda den igen..Säg åt dina tärnor att dom får skärpa sig att det är ditt bröllop och att du vill att dom ska vara glada för din skull!!
  • Miss Blue

Nej stå på dig!
    Färgen vill man ju inte byta, snarare att man kan anpassa klänningarna så det passar. Det är ju självklart att de inte ska sitta som en säck, men det ANTAR jag att de INTE gör
    Kram!

• bridesilly

Nej dom sitter jättefint. Min ena tärna satt den som en smäck på. så snyggt. Hennes karl hade gillat detta också På de andra kommer de bli lika snygga när dom är intagna något.

• LloveC

Men spelar det så stor roll vilken färg dom har? Huvudsaken är väl att dom känenr sig fina och färgerna inte skär sig mot varandra.
    Är inte tärnornas uppgift att vara stöd och hjälp, dom tillhör väl inte dekoren?

• Bride in England

Jag haller med - det ar brudparet som bestammer fargtemat (naturligtvis) och darmed fargen pa brudtarneklanningarna.

Det jag har svart for ar daremot nar bruden blir en bridezilla och tvingar i sina stackars brudtarnor i puffiga kjolar och sant for att de ska se "sota" (och nastan roliga) ut och inte snygga, med risk for att de da overglanser bruden. Sant ser sa lojligt ut. Men Bridesilly, det verkade ju som om dina tarnor passar jattefint i sina klanningar sa att klaga pa nagot sa lojligt som fargen ar ju faktiskt inte ok. Och du tjejen (forlat minns inte vem du var nu) som hade en brudtarna som ville ha langt slap pa klanningen o samma frisyr som du?!?! Avundsjuke-varning! Det ska hon VERKLIGEN inte ha!

• Pingi

LloveC vad gör man om tärnorna varken är till stöd eller hjälp samt gnäller om allt då? Det käns inte som om man har 4 tärnor att man kan göra alla nöjda med allt, så vem ska vara nöjd och vem inte?

• bridesilly

Det spelar väldigt stor roll vilken färg dom har om man har ett färgtema. Har inte vart med om att tärnorna inte följer brudens färgtema utan bestämmer eget.

• bridesilly

Kloka ord

Pingi skrev 2008-02-04 11:22:13 följande:
    LloveC vad gör man om tärnorna varken är till stöd eller hjälp samt gnäller om allt då? Det käns inte som om man har 4 tärnor att man kan göra alla nöjda med allt, så vem ska vara nöjd och vem inte?
  • LloveC

Man borde väl kunna komma fram till kompromisser, alla måste ju få känna sig fina, jag tycker inte det handlar om vem som får bestämma mest eller inte.
    Jag tycker fortfarande att mina tärnor är där som mina vänner, inte som dekor, men så har vi inget färgtema heller då jag inte riktig förstår vitsen med att allt ska vara matchat. Jag har valt tärnor för att jag älskar dom som personer, inte för att dom ska passa in.
    Men alla gör som dom själva vill, det är så jag ser på saken bara

Svar på tråden Tärnor som bara klagar