• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • 2008-08-09

Jag ska ha en frisyr ungefär liknande din (ganska enkel) och det lutar åt att min tärna har håret helt utsläppt, men att hon har ett sidenband i håret också (som ett diadem typ).

• bridesilly

Ursäkta men min planering angående mitt bröllop kan ingen skriva mig på näsan att det är fel.

20080301 skrev 2008-02-03 15:25:53 följande:
    Du har fel. OM du betalar kläderna kan du kräva allt du har som krav, MEN om du inte betalar får dom bestämma själva. Om klänningarna inte kostar skjortan betala dom då och ge dom till dom som gåva för att dom är dina tärnor. Men som sagt du kan inte kräva färg, form osv om dom betalar. Oavsett vad du väljer för färgtema.
  • 20080301

Det handlar om vett och etikett men du gör som du vill.
    Är det ett så stort problem byt ut henne mot någon som gör som du vill då.

bridesilly skrev 2008-02-03 18:40:33 följande:
    Ursäkta men min planering angående mitt bröllop kan ingen skriva mig på näsan att det är fel.
  • Karga81

Hej Bridesilly!
    Såg i ditt bildgalleri att du hade Gojane´s knight dress, är det dina tärnklänningar?
    Mina systrar skulle ha dem först (dkgold) men dom var så missnöjda med dem att vi måste skicka tillbaka dom.
    Det är vår mamma som betalar tärnklänningarna så mina systrar har sagt att jag väljer modellen och färg men dom får ändå ha det sista ok. (ok fördelning tycker jag)
    Nu har vi skickat efter 50´s strapless dress från passificplex.com hoppas vi alla kan enas om dem :)

• Miss Blue

Blir så trött på att höra att tärnor och andra inblandade ska lägga sig i allt.
    Passar det inte är det ju bara att tacka nej!
    Om du har köpt klänningarna kan de väl inte säga nåt??! De ska vara GLADA att de slipper leta ihjäl sig efter kläder.
    Med mina tärnor har det inte varit något snack om kläderna. Jag sa från början att det skulle vara ljusblått tema sen har vi diskuterat fram att det ska vara enkla eleganta klänningar knälånga. De kommer att betala sina klänningar själva ska jag väl tillägga.
    Men varför ska man bråka så mycket med brudparet om allt. Man lägger ju ner såå mycket tid och pengar på bröllopet och sen har de mage att klaga.
    Nä passar det inte så tacka nej tycker jag!
    Man har ju ändå ett val
    Och sen att vissa blir tärnzillor (fint namn förresten!) det tyder nog bara på att de blir avis och längtar till sin dag!
    Jag hoppas att mina inte blir det........
    Tänk bara om alla kunde slappna av lite och njuta istället för att bråka

• 16 aug

Bridesilly: passar det inte tärnorna, så kan dom skippa det! JAG hade varit hedrad att få vara tärna, visst kan man ha synpunkter, men ärligt, man byter ju inte färgtema för att tärnan inte vill ha den färgen- modellen kanske jag kan förstå, alla kanske inte kan ha allt, beror på kroppen.. Men färgen... hmm,, svårare att ändra på ju!

Nä stå på dig. kram

Svar på tråden Tärnor som bara klagar