• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • Miss Blue

Bra sagt!

DetOrdnarSig skrev 2008-02-05 11:07:54 följande:
    Jag måste säga att jag tycker min bridezilla-meter är ganska känslig, d.v.s. jag tycker att många av brudarna man läser om här går över gränsen. Men jag tycker inte att detta är ett sånt fall. Så vitt jag har förstått har ju bridesilly erbjudit att stå för klänningarna och då är det enligt mig inte så mycket att diskutera. Antingen tar de klänningen som erbjuds eller så tackar man nej till att vara tärna. Ofta låter saker väldigt mycket otrevligare i skrift än i tal och det kanske man ska fundera lite på när man kommunicerar på forum. Jag vet inte om vissa är ute efter att såra bridesilly, men jag förstår att hon blir ledsen över vad vissa häver ut sig. Det finns faktiskt sätt att ha den här diskussionen utan att kalla varandra för diverse saker.
  • PennyJenny

Men hörreni som är så emot hur bridsilly utrycker sig, det är kanske så att hon här öser ur sig lite av all sin frustration? Hur hon sedan pratar till sina tärnor och beteer sig i samspelet med dem är ju en annan sak. Vi är väl alla till mans lite spetsiga ibland när vi är irriterade över något och när man sitter på ett forum utrycker man sig på ett sätt som man inte skulle göra i vanliga fall.

Dessutom har vi som sitter här och läser inte sett hur hennes tärnor beter sig eller uppträdder, de kan ju faktiskt vara så att de är ganska oresonliga och bråkiga.

Sluta tjafsa om hurvida bridsilly är bitchig eller inte, det är inte det tråden handlar om.

• Miss Blue

Alla gör som dom själva vill tycker jag. Det ska kännas rätt både för brudparet och de inblandade. Men ibland går det inte att göra ALLA nöjda, det bara är så.
    Man får försöka göra det bästa utav situationen.

Tycker bara det är synd att många diskussioner ska bli så hätska.....det ÄR bara ett bröllopsforum! Alla har olika åsikter och det måste man respektera

• Mistefy

Ja precis så varför inte låta bruden få bestämma det då!!!
    Så viktig är den väl inte för tärnorna eller??
    Kan man inte bara ställa upp på bruden för en dag??
    Hon är ju ändå en nära vän som man vill glädja eller??
    Stå på er brudar säger jag bara!!

• Ilbäcksan

Jag har aldrig nämnt ord som "Bitch" så mycket forums-vett har jag, men startar man en sån här tråd får man räkna med att folk inte håller med och ger uttryck för vad man tycker. Vill man inte ha input från båda håll? Det är ju väldigt omoget att spy ur sig en massa elakt om sina tärnor(för det har ju inte varit så snälla saker, de har inte ens chans att försvara sig) och sedan springa och gömma sig när folk inte håller med.

PennyJenny skrev 2008-02-05 11:14:01 följande:
    Men hörreni som är så emot hur bridsilly utrycker sig, det är kanske så att hon här öser ur sig lite av all sin frustration? Hur hon sedan pratar till sina tärnor och beteer sig i samspelet med dem är ju en annan sak. Vi är väl alla till mans lite spetsiga ibland när vi är irriterade över något och när man sitter på ett forum utrycker man sig på ett sätt som man inte skulle göra i vanliga fall. Dessutom har vi som sitter här och läser inte sett hur hennes tärnor beter sig eller uppträdder, de kan ju faktiskt vara så att de är ganska oresonliga och bråkiga. Sluta tjafsa om hurvida bridsilly är bitchig eller inte, det är inte det tråden handlar om.
  • girl in love

En tanke: är tärnorna själva gifta, alt har varit tärna innan?

Jag tänker att de tycker att det här är en stor dag för DEM också. Det är lätt att bli överentusiastisk då och vilja mycket själv. Kanske hade de redan en bild i huvudet av hur en tärnklänning "ska" se ut.

Förövrigt är grönt den trendigaste färgen i vår/sommar så när de har vant sig vid tanken tror jag att de kommer att älska den

• bridesilly

springer och gömmer mig gör jag inte alls..blir bara så trött på att man ska hålla på att mala in sin åsikt om hur illa jag är på alla sätt och vis. Personligt påhopp kalas detta!

• Efter 11 år är det min tur

Alltså vad är det med er...herregud låt bridesilly tycka vad hon vill om SITT bröllop. Tyck också vad ni vill men man behöver faktiskt inte vara stygg och uppkäftig.Huvudsaken är väl att alla får det som dom vill ha det på sin bröllopsdag.
    Sluta vara så djävla griniga och försök att hjälpa varann istället!!

• bridesilly

Tack!
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-02-05 14:59:20 följande:

Alltså vad är det med er...herregud låt bridesilly tycka vad hon vill om SITT bröllop. Tyck också vad ni vill men man behöver faktiskt inte vara stygg och uppkäftig.Huvudsaken är väl att alla får det som dom vill ha det på sin bröllopsdag. Sluta vara så djävla griniga och försök att hjälpa varann istället!!
  • Ilbäcksan

Jag har inte skrivit något om hur illa du är, det enda jag antydde var att du kunde vara lite mer ödmjuk, det måste man väl ändå kunna skriva? Du har ju inte framställt dina tärnor så bra och samtidigt har de ingen chans att försvara sig. Det är inget personligt påhopp, men syna dina egna inlägg om dina tärnor, där kanske du finner ett och annat personligt påhopp.

bridesilly skrev 2008-02-05 14:48:42 följande:
    springer och gömmer mig gör jag inte alls..blir bara så trött på att man ska hålla på att mala in sin åsikt om hur illa jag är på alla sätt och vis. Personligt påhopp kalas detta!
Svar på tråden Tärnor som bara klagar