• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • MrsRose

Det är faktiskt en ganska svår grön färg (om det är den i galleriet) Jag tror själv att det är lätt att se blek ut i den.

• Pärlplattan II

Om dina tärnor betalar klänningarna för att de vill behålla dem så känns det ju som om de har godkänt dem. Om de inte visste hur klänningarna skulle se ut så är det såklart en annan sak.

Rent generellt så tycker jag som någon här ovan att om brudparet betalar rubbet, så har de rätt att välja färg osv. Om tärnorna själva betalar, så har de rätt att välja färg osv. Det betyder ju inte att man inte kan ha önskemål gentemot varandra om stil och färg på klänningen, kommunikation löser ofta ganska mycket av problemen. Jag tycker inte att valet av färgtema behöver vara som en lag. Alltså, man ber ju inte alla gäster komma iklädda brunt/rosa/vitt (som är vårt tema)..

• 2008-08-09
    Ilbäcksan skrev 2008-02-04 13:59:55 följande:
    Ursäkta mig, men vilken nedvärderande syn du har på dina tärnor, är du sån annars också eller är det bara bröllop som tar fram de fula sidorna? Du ska vara glad att någon vill vara din tärna, för mig är det en ära att min bästa kompis ställer upp, jag blev glad när hon sa ja! Du får nog värdera om ditt sätt att se på saker och ting, ja, det är er dag, men inte till vilket pris som helst, lite ödmjukhet skulle inte skada här.
    Varför har man en nedvärderande syn bara för att man inte vill låta sin tärna bestämma saker, på den viktigaste dagen i sitt liv?!
    Jag håller HELT med bridesilly här, tärnan ÄR faktiskt där för att stötta bruden och vara henne behjälplig under dagen, och då tycker åtminstone inte jag att det passar om tärnan ska komma och ha åsikter om en sån "skit-grej" som vad hon ska ha på sig.
    Jag skulle i princip ta på mig en sopsäck om jag vore tärna på en kompis bröllop, det handlar inte om vad JAG vill den dagen, det ska man komma ihåg.
    Och det är ju faktiskt så, att de KAN tacka nej om det inte passar.
    Nä, om det är någon som beter sig illa här, så är det inte bridesilly, utan hennes tärnor, som tydligen vill bestämma mer än bruden.
  • Emkalo

Bridesilly, finns det möjlighet att de kan ha (om det nu var det som var problemet) olika nyanser av samma färg (som du vill ha) eller närliggande färger, om det tycker det är bättre? Kanske dte är en lösning? Eller tvärnekade dem? (jag har inte läst igenom alla svar)

Mina tärnor får köpa sin egen klädsel (jag bjuder på hår och smink). De får därmed även bestämma färg, men jag har sagt att jag önskar att det är inom vårtfärgtema, dvs ngn färg emellan champagne, guld, toffee, brunt, ljusbrunt osv. Dvs jag har sagt att jag inte önskar att de kommer i en blå, röd eller grön klänning. Dock tycker inte jag att jag har ngn rätt att kräva vad de ska ha på sig om jag inte betalar. Kanske inte ens då. Viktigats är nog att alla känner sig vackra. :)

Hoppas det löser sig och att ni alla kommer överens om ngn lösning.

• lycklig78

Jag är så otroligt trött på att anpassa mig på min dag. Jag håller med bridesilly! Alla KAN inte bli nöjda...Tydligen.

• bridesilly

Jag har sagt det förut i den här tråden och jag säger det igen. Vi är brudparet och vi har planerat och bestämt hur vi vill ha det och har tärnorna en annan åsikt så är det tråkigt för dem för de kan bestämma en annan färg på DERAS bröllopsdag men inte på min. Man kan dra sig ur om man vill och det vet dom om.

• bridesilly

Finns ingen annan färg som dom kan ha. Grönt är temat ja. Vitt totalvägrar jag att dom har. 364dagar av resterande år får man välja en gräddelin sopsäck om man vill men på min bröllopsdag är det jag som bestämmer!

För att förtydliga mig återigen eftersom alla frågar. JA jag har frågat om betalning men dom VILL betala för att kunna ha dom kvar. Antagligen så vill dom ju ha dom då.

Alla 3 verkar ha förlikat sig med tanken om att det inte är deras eget bröllop det handlar om och har nu börjat planera vad dom ska göra/vem som gör vad.

• bridesilly

Finns de tjejer som håller med mig här och det tackar jag för. Hela temat är i grönt och ska då plötsligt tärnorna stå i en helt annan färg bara för att dom vill det på min bröllopsdag? Nej tack då kommer vi vara utan tärnor men som skrivet ovan så har dom säkerligen insett detta nu.

• lycklig78

Vi har också grönt och vitt. Tyvärr är jag inte lika stark spm dig Bridesilly, så jag gick med på beiga klänningar till tärnorna. Men släp... Där går baske mig gränsen!

• bridesilly

släp ja jag blir fruktansvärt förvånad över att en människa kan kräva detta på någon annans bröllopsdag. Jag tror jag smäller av. Har någon någonsin haft släp som tärna? NEJ
    Skicka hit henne så ska jag tala vett med människan

lycklig78 skrev 2008-02-05 09:22:23 följande:
    Vi har också grönt och vitt. Tyvärr är jag inte lika stark spm dig Bridesilly, så jag gick med på beiga klänningar till tärnorna. Men släp... Där går baske mig gränsen!
Svar på tråden Tärnor som bara klagar