Ilbäcksan skrev 2008-02-04 13:59:55 följande:
Ursäkta mig, men vilken nedvärderande syn du har på dina tärnor, är du sån annars också eller är det bara bröllop som tar fram de fula sidorna? Du ska vara glad att någon vill vara din tärna, för mig är det en ära att min bästa kompis ställer upp, jag blev glad när hon sa ja! Du får nog värdera om ditt sätt att se på saker och ting, ja, det är er dag, men inte till vilket pris som helst, lite ödmjukhet skulle inte skada här.
Varför har man en nedvärderande syn bara för att man inte vill låta sin tärna bestämma saker, på den viktigaste dagen i sitt liv?!
Jag håller HELT med bridesilly här, tärnan ÄR faktiskt där för att stötta bruden och vara henne behjälplig under dagen, och då tycker åtminstone inte jag att det passar om tärnan ska komma och ha åsikter om en sån "skit-grej" som vad hon ska ha på sig.
Jag skulle i princip ta på mig en sopsäck om jag vore tärna på en kompis bröllop, det handlar inte om vad JAG vill den dagen, det ska man komma ihåg.
Och det är ju faktiskt så, att de KAN tacka nej om det inte passar.
Nä, om det är någon som beter sig illa här, så är det inte bridesilly, utan hennes tärnor, som tydligen vill bestämma mer än bruden.