• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • lycklig78

Precis... Jag hade också hoppats på att det skulle bli så. Men vad klagar de på då? Färgen?

• bridesilly

Färgen på klänningen, färg på skor, att dom inte var exakt i storlek och måste sys in vid bysten mm mm

• 2008-08-09

Är det något man tar lärdom av är det iaf, att OM man själv blir tärna någon dag, så ska jag vara helt suuper!

• bridesilly

Ja precis. Jag kommer förstå den bruden som har valt mig till tärna och inte säga ett pip om klänningen eller resten av min kreation även om jag tycker det är dödens fult. Man ska inte klaga på det som brudparet har valt för att dom tycker är vackert och det ingår i deras vision av deras dag.
    2008-08-09 skrev 2008-02-03 15:05:53 följande:

Är det något man tar lärdom av är det iaf, att OM man själv blir tärna någon dag, så ska jag vara helt suuper!
  • lycklig78

Det beror på vem jag blir tärna till Blir det till min ena tärna så önskar jag att ha en neonfärgad klänning. *fniss*

Skämtåsido... Det tar min energi att hitta de "perfekta" klänningarna eftersom ingenting duger åt den ena. Jag kan inte fokusera på min egen klänning ens. Det måste lösas..Och det snart.

• bridesilly

Men om ingenting duger så fråga henne om hon igentligen är så sugen på att vara tärna?

lycklig78 skrev 2008-02-03 15:12:20 följande:
    Det beror på vem jag blir tärna till Blir det till min ena tärna så önskar jag att ha en neonfärgad klänning. *fniss*Skämtåsido... Det tar min energi att hitta de "perfekta" klänningarna eftersom ingenting duger åt den ena. Jag kan inte fokusera på min egen klänning ens. Det måste lösas..Och det snart.
  • lycklig78

Hon ÄLSKAR bröllop så hon är verkligen hedrad, säger hon. Men det ska vara på hennes vis. Hon har tom tänkt ha samma frisyr som mig. Jag önskar att jag aldrig frågat henne. HON har förvandlats till en tärnzilla

• 20080301

Men nu är det ju så här att om hon/dom ska betala så ska dom få bestämma själva vad dom vill ha oavsett vad du tycker. Men om du betalar deras kläder och skor är det bara för dom att foga sig för din önskan. Så om du verkligen vill ha dom färgerna får du betala för kläderna.
    Vi betalar både tärnans och marshalkernas (3st) kläder och skor eftersom vi har både färg och tema krav.

• jimbolina

Hej. Stackare er som har tärnor som klagar. De är nog lite lätt avis!

Vi har haft såååå roligt på våra träffar. Jag ville gärna att mina tärnor skulle ha guld klänningar, men det är absolut inte deras färg så jag fick ge mig. Nu har de inhandlat röda klänningar som blev super fina. De har varit sååå intresserad av min klänning, ring m.m. Mina tänror är helt underbara! Precis som jag hoppats på att de skulle vara.

• bridesilly

whaaaaaaaaat? nej nej nej nu är det dags att säga till denna tärna på skarpen. Icke att hon ska ha samma frisyr som du. Jag sa till mina tärnor. Gröna klänningar, svarta skor, enkla frisyrer eller utsläppt hår med lockar och inga partysminkningar utan fint och enkelt som passar i kyrkan.

Rätt ska va rätt. DU ska glänsa och vara vackrast på din dag och inte ha en tärna som stjäl uppmärksamhet.

lycklig78 skrev 2008-02-03 15:18:26 följande:
    Hon ÄLSKAR bröllop så hon är verkligen hedrad, säger hon. Men det ska vara på hennes vis. Hon har tom tänkt ha samma frisyr som mig. Jag önskar att jag aldrig frågat henne. HON har förvandlats till en tärnzilla
Svar på tråden Tärnor som bara klagar