• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • bridesilly

Tycker att det räcker med inlägg om hur dåligt du anser det är nu, vi har säkerligen förstått det vid det här laget allihopa.

• Ilbäcksan

Jag ger upp...

bridesilly skrev 2008-02-05 15:49:35 följande:
    Tycker att det räcker med inlägg om hur dåligt du anser det är nu, vi har säkerligen förstått det vid det här laget allihopa.
  • Anettan73

Oj herre min gud i höjden.

Jag verkar ha dom perfekta tärnorna. Dom rättar sig i ledet. Fast jag har bara 2 krav. Den ska passa in i vårt bröllop och dom ska känna sig bekväma i den. Tillbaka som svar får man. Vi tar på oss det du vill att vi ska ha... VA kan det bli bättre???

• Anettan73

Lycka till alla brudar med ert bröllop. Ni ska se det kommer att bli jätte bra och jätte fint.

Ps. Jag har inte läst hela tråden.

• 2008-08-09
    Ilbäcksan skrev 2008-02-05 16:14:01 följande:
    Jag ger upp...
    Hur ORKAR du tjafsa på om detta?
    Bridesillys tärnor har inte blivit PÅTVINGADE några kläder alls, därför det är fritt fram att tacka NEJ till att vara tärna.
    Jag kan då säga att om min bästa väninna inte ens kan göra mig den LILLA tjänsten att bära en klänning som inte är helt i hennes smak, på MIN bröllopsdag, då har jag inte så mycket för att vara hennes vän...en sådan liten grej borde man väl kunna uppoffra eller??

Om JAG vore bridesillys tärna skulle jag HELLRE ha på mig en klänning jag inte gillar, än att gå omkring i en klänning som inte stämmer i färgen och som bruden inte är nöjd med..
  • bridesilly

Som jag skrev innan så vill dom ju spara dom så tycker om dom gör dom säkert på något sätt och dom kommer bli jättefina.
    Dom har nu gått över från att knorra om färgen till att planera dagen vilket visar att dom har förlikat sig med tanken att det är någon annans bröllop inte deras.

Hade aldrig tagit på dem en klänning som gjorde att man såg knasig ut på något sätt. Sen att man inte gillar färger jag har valt visst jag förstår väl det men jag älskar färgen och vill ha den. Ingen har tvingat någon till att vara tärna. Jag har frågat mången gång om dom vill och det vill dom då får dom ta på sig denna modell som faktiskt smickrar deras figurer på bästa sätt. Döljer det som behövs döljas och framhäver annat.

Alla tre fick veta innan att det är grönt som gäller.

Dom ville icke ha ärtgrönt och det är det inte.
    Dom ville ha en modell som smickrar figuren och det gör den. Dom ville välja modell på skorna och det får dom givetvis.

• lycklig78

Ja, detta blev verkligen en het tråd...

Precis som någon nämnde högre upp i tråden, så tror jag inte att bridesilly inte uppskattar sina tärnor. Detta är ju ett sätt att få ventilera sina tankat och förhoppningsvis också få lite medhåll. Vissa verkar alltid vilja va tvärtemot!

Jag kan väl bara prata för mig själv, men jag tycker verkligen inte om konflikter. Jag vill inte bli ovän med någon över en "tygtrasa" men blir lite ledsen, när tärnan i fråga inte kan respektera mig och min dag. Hon har inte ens frågat hur jag ska se ut eller hur jag har tänkt. Hon bara går på om hur HENNES bild ska va. Självklart vill jag att hon ska trivas med kläder och frisyr, men det känns som om jag måste anpassa mig efter tärnan och är det egentligen rätt. Vi lägger 2 års sparande till vårt bröllop och vill gärna bestämma själva.

• bridesilly

Visst är det så. När min syster om ett tag ska gifta sig ska jag gärna ta på mig en brun klänning med rosa bollar om det är det hon tycker är fint och det hon önskar. Sålänge den inte sitter som en sopsäck (får man ju fixa till hos sömmerska) så ska jag inte på något sätt vara emot det. Att vara brudtärna är roligt och spännande. Är man för blek, sola. Sitter klänningen fel, ta den till ett proffs. Le var glad och ära din kompis eller syster med den lilla tjänsten som hon ber om.
    2008-08-09 skrev 2008-02-05 16:36:44 följande:

Hur ORKAR du tjafsa på om detta?Bridesillys tärnor har inte blivit PÅTVINGADE några kläder alls, därför det är fritt fram att tacka NEJ till att vara tärna.Jag kan då säga att om min bästa väninna inte ens kan göra mig den LILLA tjänsten att bära en klänning som inte är helt i hennes smak, på MIN bröllopsdag, då har jag inte så mycket för att vara hennes vän...en sådan liten grej borde man väl kunna uppoffra eller??Om JAG vore bridesillys tärna skulle jag HELLRE ha på mig en klänning jag inte gillar, än att gå omkring i en klänning som inte stämmer i färgen och som bruden inte är nöjd med..
  • SpookyandKira

Stackare, vilken trakig attityd fran dina vanner! :(

Har inte last igenom hela traden, det verkar som det bara blev pahopp och sant har jag ingen ork for. Men jag kan bidra med min asikt:

Har man accepterat uppdraget att sta som tarna sa har man ocksa accepterat att man star dar for sin van som planerat sin stora dag in i minsta detalj. Och passar en champagne fargad klanning med slap inte in i bilden, sa tough luck!

Bit ihop, kla dig i brudens favvogrona nyans, och sedan kan du be henne ta pa sig jutevav om det nu skulle vara det Du vill att dina tarnor ska ha pa Ditt brollop.

Det ar klart att man vill hitta klanningar som passar tarnornas personligheter och stil, men bruden har anda vetoratt, aven om tarnorna betalar for sina klanningar sjalv!

Det har med en klanning man aldrig kan ha pa sig igen i en nyans som inte riktigt passar ar en del av att vara tarna. Bara nagot man gor for sina basta van for att man vill vara dar for henne pa hennes stora dag.

Kan man inte finna sig i att inte fa allt precis som man vill for en dag for att gora sin basta van glad sa borde man kanske inte tacka ja till att sta tarna.

Ta det fran en blek modell storre som sjalv stod upp i en *mycket* turkos sjojungfrumodell hon betalade for sjalv.
    i27.tinypic.com/e3fwo.jpg
    Inte min farg, inte min stil...men inte heller min dag eller min ratt att klaga. Bruden klagade inte pa min a tarnklanningar heller.

• bridesilly

Jag respekterar och tycker mycket om mina tärnor och är glad att dom vill dela vår dag. Det som gjorde mig lessen var att jag hade planerat dagen så väl och har givetvis förväntningar över hur den ska gå. Hade fixat med allt möjligt för att dom skulle ha trevligt och roligt. Sen möts man med negativitet trotts att dom hade fått veta vad som gällde innan. Då blev jag nedstämd och besviken. Men visst det ordnar sig och man ska inte ha höga förväntningar på andra än en själv.

lycklig78 skrev 2008-02-05 16:43:29 följande:
    Ja, detta blev verkligen en het tråd...Precis som någon nämnde högre upp i tråden, så tror jag inte att bridesilly inte uppskattar sina tärnor. Detta är ju ett sätt att få ventilera sina tankat och förhoppningsvis också få lite medhåll. Vissa verkar alltid vilja va tvärtemot!Jag kan väl bara prata för mig själv, men jag tycker verkligen inte om konflikter. Jag vill inte bli ovän med någon över en "tygtrasa" men blir lite ledsen, när tärnan i fråga inte kan respektera mig och min dag. Hon har inte ens frågat hur jag ska se ut eller hur jag har tänkt. Hon bara går på om hur HENNES bild ska va. Självklart vill jag att hon ska trivas med kläder och frisyr, men det känns som om jag måste anpassa mig efter tärnan och är det egentligen rätt. Vi lägger 2 års sparande till vårt bröllop och vill gärna bestämma själva.
Svar på tråden Tärnor som bara klagar