Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
ja vi får peppa varandra!
Nu äter jag gröt.. men grahamsgröt, gillar inte havregrynsgröt uuhhh
Sen ska jag äta soppa för 3,5 p. Gulaschsoppa- jätte gott!! då har jag ätit för 7 p helt ok!
Vad skönt att inte vara besatt av sötsaker - som jag tyvärr är.. Min stora last är choklad i alla dess former! jag tror att ca 10 kg av min övervikt är pga all kladdkaka!! Men äter jag "lördagsgodis", och lägger 5-8 P/helg på godis/sötsaker. STOR skillnad! Och så är ju VV:s barer (1,5-2 P) toppen.
Vad gott med grahamsgröt - jag kör med havrgerynsgröt men är ganska less på smaken. Kanske skall köpa graham istället?!
Jag äter 21 P/dag...
16 aug skrev 2008-03-06 22:43:25 följande:
graham är ok, men idag var det lite för mycket salt urk
Jag gör storkok på soppa som jag har på lunchen så äter jag middag med fam sen på em.. perfekt!
Men eftersom jag aldrig kan få några bonus P, så är det tufft på det sättet...
Hur äter du en dag? tex?
Är det VV:s gulaschsoppa du gör? Låter supergott!!
Så här äter jag en dag:
Frukost:
Havregrynsgröt med 1 msk ekologisk jordgubbsylt & ett halvt glas mjölk & vatten.
Lunch:
Hemgjord VV-pizza med quorn, ananas & röd- & grön curry och riven vitkål.
Mellis:
2 "rågi" knäckebröd med lätta & 2 skivor 10% ost & rött thé.
Middag:
Ugnspotatis med kycklingfilé & Keldas örtkryddade sås + grönsallad.
Kvällis:
En skål med hallon & blåbär med 1 tsk socker.
Vart hittar man vv bars?
Man köper dem på ngn av VV:s "mötesplatser" där de har lektioner och vägning, eller så kan man beställa dem på hemsidan.
Jag har också det tungt.. Första tre veckorna var allt så lätt och jag kunde inte fatta hur det här skulle kunna bli det minsta svårt.. men nu.. bläää. Efter förra helgen har det gått utför. Fan.. ska göra en kraftansträngning i helgen. Har två middagar men det är jag som lagar så jag SKA laga vv-mat.. Tänker på er och hoppas att vi kan hjälpa varandra ur denna svacka. Kram!
Tack fru FA...jag går aldrig på mötena då jag kör distanskurs, men jag ska kika på hemsidan! :)
I kväll så var jag sugen på dessert efter maten, så jag gjorde "VV:s chokladmousse" (jag har lagt i receptet några sidor bak) & så ställde jag in den i frysen 1 timma. Mmmmmm!!
Tokgott!
Åh låter jättegott!