• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • 16 aug

Men jag tycker ni får äta så mycket.. jag kan INTE äta så som er, macka till mellis är uteslutet, blir en frukt..
    Lunch blir oftast soppa- börjar man tröttna på nu, sen middag då. På kvällen något knäckebröd, ska jag spara så MÅSTE jag äta så.

Detta blir så trist! TIPS?

• 16 aug
    katjakaj skrev 2008-03-13 22:56:05 följande:
    Quicksand: Jag tycker det låter som att du äter för lite! Blir det du skrivit upp verkligen 25 points? Jag får äta 21 och har idag ätit:Frukost: Lättfil, cornflakes, linfröMellanmål: Banan, kaffeLunch: Tonfisksallad, mini-kesoMellanmål: Kaffe och sockerkakaMiddag: Sill, ägghalva, potatis, morotKvällen: Te, en mjuk och två hårda mackor med mjukost och grönsaker
    vad för sill äter du då? Hur mycket, blev det i p?
  • Lövings

Åhhh, har precis börjat med viktväktarna.. Jag har ingen inspiration med mat och så men jag är sååååå hungrig. Jag får äta 21 p per dag och det känns ibland helt omöjligt för jag är såååå hungrig.. blir så tjurig när jag är hungrig så tycker synd om min blivande=(
    *tråkigt bara*

• katjakaj

16 aug skrev 2008-03-16 17:24:23 följande:

vad för sill äter du då? Hur mycket, blev det i p?
    Vanlig inlagd sill i klart spad = 6 bitar för 2 points
    I såsig spad, tex skärgårdssill = 4 bitar för 3 points

Alltså är det ju "smartast" att äta i klart spad!
  • katjakaj

16 aug skrev 2008-03-16 17:22:22 följande:

Men jag tycker ni får äta så mycket.. jag kan INTE äta så som er, macka till mellis är uteslutet, blir en frukt.. Lunch blir oftast soppa- börjar man tröttna på nu, sen middag då. På kvällen något knäckebröd, ska jag spara så MÅSTE jag äta så. Detta blir så trist! TIPS?
    Jag vet inte riktigt hur det kan bli så olika... Jag väljer mkt lättprodukter. Som pålägg har jag mjukost 10% istället för smör och ost. Ibland lyxar jag med en skiva skinka!
    Jag äter oftast bara ngt lätt till lunch och lite kraftigare middag, men utesluter så mkt fett jag kan! Mycket grönsaker!
    Sen brukar jag inte spara så mycket heller...
  • 16 aug

tack för tipsen

Imorgon är det hård körning igen. Ska inte vika mig en tum HAHA

• matildaochniklas

Jag håller med. Imorgon börjar en ny vecka. Det behövs nu, blev liite mkt vin i helgen. Så imorgon blir det friskis

16 aug skrev 2008-03-16 20:43:48 följande:

tack för tipsen Imorgon är det hård körning igen. Ska inte vika mig en tum HAHA
  • Linda och Hannes

Jag åt choklad i lördags så att jag mådde riktigt dåligt... Och nu får jag "böta" för det på onsdag säkert när jag skall väga mig på VV igen. :( Jag försöker inte vara så hård mot mig själv men jag hatar när jag får ett sånt där sug, när jag bara måååste ha choklad...
    Eftersom att jag hållit igen på chokladätandet så länge så var det nog därför jag kände mig spyfärdig efter allt fett och socker.
    Men, VV funkar, det är det inge snack om! Det är bara de gamla järnspökena som triggar igång begäret. Inte alls så att jag skulle svulla för att jag är hungrig, utan bara rent och skärt sug.
    Jag funderar över min dåliga karaktär och om jag inte kan jobba på det istället än att piska mig blå av samvetskval pga av choklad.
    Jag önskar att jag inte hade denna överlevnadsgen som gör att jag går upp ett kilo så fort jag ens sneglar på en kanelbulle.
    Min sambo har aldrig haft viktproblem. Ett exempel på hur en lördagskväll hemma kan se ut; han äter en smarrig kanelbulle till kaffet, sen åker handen ner likt en jojo i en godispåse och sen glider andra handen över i chipsskålen och hugger efter chipsen som en kobra. Knister knaster knister knaster, låter det när han tuggar. Jag fantiserar om den frasiga konsistensen och det salta mot tungan... Och tar en regäl tugga på min grönsakstav som inte kommer ens i närheten av smaken av chips... eller choklad.

• Marsaphir Marlean

FruFA Ja jag kan tyvärr inte gå på torsdag tex. för att jag jobbar då. Sedan är jag väl rätt lättad över det för i helgen var jag på bröllop, och jag tycker ska man ändå synda kan man synda rejält och det gjorde jag också, de hade både lösgodis och chips. För att inte tala om förrätt, buffè och efterrätt samt tårta! Blev nog minst 333points bara där. Men nu är det ny vecka och nya tag. =)

Svar på tråden Viktväktarna, fler?