• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • matildaochniklas

katjakaj: lycka till ikväll! det enda som funkar för mig just nu är att tänka på brudklänningen som hänger i garderoben och som banne mig ska sitta snyggt den 6:e september!

• Helena Johansson

Jag brukar tänka på er när jag har det tungt Känns bättre när jag vet att jag inte är ensam om att ha det lite jobbigt. Sen gör jag precis som du matildaochniklas, ser mig själv den 6 september i den där snygga klänningen.. vill ju vara världens snyggaste då!

• Fröken Planera

Hej Tjejer!
    Jag har bestämt mig för att börja på vv imorgon. Jag har minst 10kg som ska bort till den 19/7. Snälla ni, håll tummarna för mig, jag börjar bli desperat nu!! Har beställt en klänning som är 1strl för liten, men lyckas inte gå ner nåt i vikt trots alla promenader.
    Ni lär höra mer från mig. Ha det gott så länge!

• Helena Johansson

Välkommen in i gänget!

• Ella08

Lycka till, det som är bra att man verkligen skriver ner och är ärlig mot sig själv och checklistan..

Helena Johansson - Är det så att checklistan räknar ut automatiskt när an skriver tex 1 smörgås?

Kanske värt att pröva!!

• 16 aug

oj oj nu har det vart mycket...

ser att ni kämpar på!!! Bra!!

• M hjärta M

Hej på er!!!
    Jag var helt säker på ett + idag då jag käkat både hamburgare & kebabrulle den gågna veckan. Så gissa om jag blev glad när det var -1,3 kg.

när jag kom hem hade min underbara fästman gjiort vv korvgryta som va jätte god. Sen fanns det hen god hallon smoothi i veckomatrialet så vi var tvugna att prova vår nya blender. Snabbt & smidigt fick vi en underbar god efterrätt.

• katjakaj

Yes! Ett kilo till är borta!!!

Det jobbiga för mig är att jag inte ska gå ner så mycket mer... Svårare med motivationen nu!! Vi gifter oss den 19 juli och behöver gå ner ca 3 kg till. Eller egentligen skulle jag väl kunna gå ner 10, men då blir klänningen för stor....

• Marsaphir Marlean

Vad har du för recept på korvgrytan? M hjärta M?

• M hjärta M

Marsaphir Marlean skrev 2008-03-31 23:34:34 följande:

Vad har du för recept på korvgrytan? M hjärta M?
    Korvgryta med senap 3p Receptet är för en person

90 g Mager falukorv
    1 msk Lök; hackad
    1/2 dl Köttbuljong
    1 tsk Tomatpuré
    1 tsk Osötad senap (Hade söt/stark senap hemma & det var super)
    1 tsk Crème fraiche

Strimla falukorven. Blanda löken med buljong, tomatpuré, senap och crème fraiche. Koka upp blandningen och lägg ner korven. Låt allt sjuda på svag värme några minuter tills korven är genomvarm. Smaksätt med salt och peppar och några korn chilipeppar. Servera med kokt ris eller potatis och en stor blandad sallad.

Blev så glad att sambon letat fram ett nytt VV recept! Enligt honom var den super enkel att göra.
Svar på tråden Viktväktarna, fler?