Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Måste erkänna att jag har släppt det där med points HELT under påsken, har inte gått upp så mycket som jag var rädd för, men det är ju inte precis så att vågen pekar nedåt heller. ;) Men ibland får man släppa lite på reglerna och leva också.
Hej! Här är en till som inte direkt räknat points under påsken... men det var ju gott... Ja ja, nu är det nya tag igen. Ska till vv på torsdag så det blir väl typ fasta tills dess, ha ha. Ska faktiskt göra våfflor ikväll.. men har räknat lite på det så det ska nog rymmas i "budgeten".
Jag har också ätit våfflor idag! Eller jag tog en som efterrätt efter en VV-låda. En jättegod thai-kyckling med ris. Ganska stark men jättegod!
Vad tycker ni om dessa färdiglådor? Lite små portioner tycker jag, men super att ha i frysen om man inte har tid eller lust att laga själv!
Jag tycker också att lådorna är ok men är glad om jag slipper. Toppen dock att ha som backup hemma i frysen eller lunch på jobbet . Har även hittat vv:s egna soppor (pulver som man blandar med vatten). Gillar tomatsoppan (0,5p) mest. Brukar ta den och två knäcke till lunch om jag vet att jag ska ut och äta på kvällen ex. De är toppen!
Då ska jag prova tomatsoppan, för potatis och purjolökssoppan var inte så god, tyckte jag... För det är ju perfekt om man behöver lite flera points på kvällen!
Ska väga mig imorgon men påsken var svår, det slank ner lite godis men stod emot påsk tårtan som stod och lös i ansiktitet på mig :(
Vi får se, har tränat en hel del. (Hoppas hoppas) 95 dagar kvar till bröllopet!!!
Lycka till alla denna vecka!
Jag tycker också att prtionerna i fryslådorna är lite små, men som sagtde är bra att ha i frysen för nödfall!
jag brukar ha massa sallad till då funkar det tycker jag!!
Katjakaj Du ANAR inte hur mycket jag saknar VVs egna pizzor. De hade en jätteliten fryst pizza typ Cappricosa med så mycket fibrer i att tom. jag som äter som en häst blev mätt på lite över halva trots att den var så liten. Och så kunde man ju äta pizza med rätt gott samvete. Jag saknar dem SÅÅÅ mycket!
Marsaphir Marlean skrev 2008-03-26 09:30:07 följande: