• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • matildaochniklas

Tack, det känns bra att höra! Men nu ska jag köra gärnet igen

katjakaj skrev 2008-03-12 22:23:02 följande:
    Quicksand: Klart att du klarar det! Du har ju världens bästa motivationskälla!matildaochniklas: En halv kebabrulle är inte såå farligt! Kommer inte ihåg pointsantalet, men... Nåt extra måste man nog unna sig ibland om man ska orka! ;)
  • FruFA

I dag hade jag vägning & VV-lektion & vågen visade -1 kg
    Jag är oxå med på att "köra järnet"!!!
    Jag har 7 cm att gå ner i midjan så att den inköpta brudklänningen sitter perfekt...

P.S I dag så fick jag min andra guldiga stjärna *glad* D.S

• 16 aug
    FruFA skrev 2008-03-13 20:57:09 följande:
    I dag hade jag vägning & VV-lektion & vågen visade -1 kg Jag är oxå med på att "köra järnet"!!!Jag har 7 cm att gå ner i midjan så att den inköpta brudklänningen sitter perfekt...P.S I dag så fick jag min andra guldiga stjärna *glad* D.S
    GRATTIS!!!!!!!!!! *avis*
  • Quicksand

Jag får äta 25 points .
    när jag har hållt på med detta i en vecka som är på måndag så tänkte jag även lägga in motion, vilket jag är urusel på. Jag har visserligen hund som man är ute med lite då o då, men man kommer ju aldrig upp i det tempot med en hund, tyvärr.
    Tycker det är såååååå tråkigt att gå själv! och jag gillar inte att ha mp3 i öronen heller för jag vill höra vad som sker runt omkring mig.
    Jag kämpa på, värst är kvällarna!! Känner mig småhungrig när jag ska lägga mig, har gjhort det nu varje kväll sen jag började.kanske bara är inbillning.
    jag måste klara detta, annars blir jag tokig!!!

• 16 aug

men vad äter du en dag? kanske kan hjälpa dig? J

• Quicksand

idag tex:

frukost: yoghurt
    musli, två riskakor med grönsaker o skinka på.

mellanmål: frukt

lunch: En weight watchers färdig låda, moussaka.

Mellanmål: frukt

middag. rostade rotgrönsaker och grillad torskfile.

kvällen: frukt och 2 vikt väktar kakor

• katjakaj

Quicksand: Jag tycker det låter som att du äter för lite! Blir det du skrivit upp verkligen 25 points? Jag får äta 21 och har idag ätit:

Frukost: Lättfil, cornflakes, linfrö

Mellanmål: Banan, kaffe

Lunch: Tonfisksallad, mini-keso

Mellanmål: Kaffe och sockerkaka

Middag: Sill, ägghalva, potatis, morot

Kvällen: Te, en mjuk och två hårda mackor med mjukost och grönsaker

• Marsaphir Marlean

Vart bor ni alla? Man kanske kan starta "gå grupper" om vi är flera som bor bredvid varandra?

• matildaochniklas

Personligen tycker jag att dom färdiga fryslådorna är lite mat för mkt points. Känns som att man får mer mat om man lagar till nåt hemma. Men fryslådorna är bra om man har bråttom eller så, men då kanske man får ta lite extra grönsaker eller frukt till för att bli mätt.

Quicksand skrev 2008-03-13 22:36:50 följande:
    idag tex:frukost: yoghurtmusli, två riskakor med grönsaker o skinka på.mellanmål: fruktlunch: En weight watchers färdig låda, moussaka.Mellanmål: fruktmiddag. rostade rotgrönsaker och grillad torskfile.kvällen: frukt och 2 vikt väktar kakor
  • matildaochniklas

Jag bor i eskilstuna

Marsaphir Marlean skrev 2008-03-14 08:11:56 följande:

Vart bor ni alla? Man kanske kan starta "gå grupper" om vi är flera som bor bredvid varandra?
Svar på tråden Viktväktarna, fler?