• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • matildaochniklas

Grattis! Bra jobbat! Jo, visst önskar man att man kunde välja lite kanske

katjakaj skrev 2008-03-10 21:55:53 följande:
    YES! Idag har jag varit och vägt mig. 1,4 kg har lämnat min kropp den här veckan!!! I´m back!Provade klänningen idag och den var inte för liten längre. Däremot var den för STOR över bysten..... Hmm... Kan man inte få bestämma själv vart kilona ska försvinna?!
  • M hjärta M
    YES! Idag har jag varit och vägt mig. 1,4 kg har lämnat min kropp den här veckan!!! I´m back!Provade klänningen idag och den var inte för liten längre. Däremot var den för STOR över bysten..... Hmm... Kan man inte få bestämma själv vart kilona ska försvinna?!
    HÄRLIGT!! Bra jobbat!!

Jag joggade upp till mitt VV möte idag för att nås av beskedet att det var inställt pga sjukdom. Så det var bara att springa hem igen.
  • september2008

Jag hoppade mitt möte igår. vet att det inte gått bra och ville inte gå och väga mig. ska kämpa denna vecka i stället så att det blir något minus nästa i stället.

• Helena Johansson

jag har inte varit där på 2,5v. Har jobbat på annan ort. Ställde mig dock på vågen hemma i morse och det verkade som jag gått ner nästan 2 kg Hoppas att det är ungefär samma på vv..

• 16 aug

M hjärta M: ursäkta jag fnissar, men den synen var lite rolig.. Men så typiskt! Men du fick jogga iaf

[/citat]

kanon bra!! Grattis!
    matildaochniklas skrev 2008-03-10 22:32:57 följande:
    [citat]
    Hmm, jag har massor med kyckling i frysen. Nåt sånt kanske.16 aug skrev 2008-03-10 21:52:10 följande:
    ska kika på det

sep: så känner jag inför idag.. nu har jag barnen med om jag ska gå, så jag kanske hoppar det... usch
  • Linda och Hannes

halloj... viktnedgången går bra här. Vägde mig i förra veckan och hade gått ner 2,1 kg! Idag är det dags för vägning igen. Håll tummarna att det går vägen även denna vecka...

• matildaochniklas

Bra jobbat! Jag håller tummarna!
    Linda och Hannes skrev 2008-03-12 13:19:36 följande:

halloj... viktnedgången går bra här. Vägde mig i förra veckan och hade gått ner 2,1 kg! Idag är det dags för vägning igen. Håll tummarna att det går vägen även denna vecka...
  • Marsaphir Marlean

Var är recepten då tjejer? Dela med er av vad ni äter och vad det kostar i points.

• 16 aug

Gulaschsoppa på köttfärs

Antal/Portioner

4

Temperatur

Tid

30 min

P/p

3,5

Ingredienser:

2

gula lökar

1

msk

smör

1-2

tsk

paprikapulver

3

msk

tomatpuré

1

brk

krossade tomater

½

l

buljong (gjord på köttbuljongtärning)

200

gr

köttfärs

3

potatisar

½

l

lättmjölk

salt

hackad persilja
    Gör så här:

* Skala och hacka löken, fräs den i smöret i en gryta.
    * Strö över paprikapulvret.
    * Tillsätt tomatpuré, krossade tomater och buljong och låt det koka upp.
    * Lägg ner köttfärsen, lite i taget.
    * Rör om så att färsen smular sig.
    * Tillsätt potatisen skuren i små tärningar.
    * Koka alltsammans omkring 15 minuter tills potatisen är mjuk.
    * Tillsätt mjölken och smaka av med salt.
    * Servera soppan rykande het och strö över rikligt med hackad persilja.
    * Servera gärna med smaksatt Créme Fraiche med vitlök.

Denna gör jag ofta

• 16 aug

meeen varför blir det så????? Vill ni så försöker jag igen...

Svar på tråden Viktväktarna, fler?