• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • FruFA

Vad kul!
    Det är tokgott med apelsin till oxå !

Helena Johansson skrev 2008-02-27 20:19:25 följande:

Tack! Nu har jag testat chokladmoussen!! Såå gott! Min nya favvo helt klart
  • september2008

när man går dit första gången så får man material. där kan man räkna ut hur många points du får äta. sedan får man en liten variant av en points guide för matvaror. vill man sedan så kan man köpa en butiksguide och resturangguide. dessa böcker kan man köpa på ett vv-möte. du behöver nog inte vara medlem för att få köpa.
    som första mål hos vv brukar man säga att man ska gå ner 10% av sin vikt. om man sedan vill gå ner mer så är det bara att fortsätta.
    jag har som mål 20 kg. har varit med i snart 1 månag och gått ner 3 kg. om jag inte skadat min fot så hade det nog varit mera.

Lövings skrev 2008-02-27 20:14:19 följande:
    Hej, ursäkta att jag kommer in och stör mitt i nne i tråden.Kollat upp vv lite och undrar lite till er erfarna.Hur vet man hur många points man får äta?OCh hur lär man sig vad olika livsmedel innehåller för Points.Finns det någon bok att köpa?Hur många kg är lagom att sätta målet?Vad har ni för mål, eller hade?TACK
  • FruFA

På lunchen i dag så skall jag i väg och väga mig på VV.
    Tyvärr så vet jag redan resultatet, för jag fick mens i går (= plus på vågen!) Men jag går dit ändå - så kul att träffa de andra VV:arna & lära sig ngt nytt på lektionen !

• Lövings

Men om man tar på disatans kurs då?
    Det är några mil in till sta och vet inte om jag har tid öfr dessa möten.
    Får man allt materiala ialf?

• september2008

Gå in på deras sida. där står allt om distanskursen. man kan även köpa vissa saker via deras hemsida.

Lövings skrev 2008-02-28 09:06:24 följande:
    Men om man tar på disatans kurs då?Det är några mil in till sta och vet inte om jag har tid öfr dessa möten.Får man allt materiala ialf?
  • Helena Johansson

-1kg på två veckor Känner mig nöjd men hade det varit 0,2 till så skulle jag fått guldstjärna.. attans.. Men nästa vecka...

• Lövings

Tack, nu har jag beställt distanskursen. så nu kommer jag också hänga här för peppning och bra recept=)=)

• katjakaj

Hej hopp! ännu en viktäktarbrud! ;) Har bara varit medlem i två veckor än, men lyckats gått ner 2,2kg. Helnöjd!

• Atredot

Någon som vet hur man räknar när man är gravid? Är i fjärde-femte veckan, och jag blir alltid mätt på mina points... äter mycket frukt och grönt, samt extra vitaminer.... ska börja med mer omega 3. Det borde ju räcka med att jag är mätt och äter varierat nu i början eller? Kör VV:s dataprogram.... så jag har ingen konsulet att fråga...

• september2008

tror inte alls att du ska räkna points när du är gravid. använd ditt sunda förnuft i stället till vad du stoppar i dig. då kan ju fortsätta med vv efter graviditeten.
    att vara med i vv handlar ju om att minska kaloriintaget. det är ju helt tvärt om mot vad du ska göra när du är gravid.

Atredot skrev 2008-02-29 07:22:45 följande:
    Någon som vet hur man räknar när man är gravid? Är i fjärde-femte veckan, och jag blir alltid mätt på mina points... äter mycket frukt och grönt, samt extra vitaminer.... ska börja med mer omega 3. Det borde ju räcka med att jag är mätt och äter varierat nu i början eller? Kör VV:s dataprogram.... så jag har ingen konsulet att fråga...
Svar på tråden Viktväktarna, fler?