• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • 16 aug

Helena Johansson skrev 2008-02-20 08:29:08 följande:

Lyyysande! Du är så duktig!
    tack, snällt sagt

På tors ska jag prova klänningar.. usch,.
  • Helena Johansson

Inte usch! Roligt! Det kommer säkert gå jättebra, om inte annat kan du ju gå tillbaka om några veckor och då kommer det gå hur bra som helst

• Valentine84

+0,4 idag! Men det var ju väntat, dock jä___gt irriterande ändå...

• september2008

fan vad jag hatar mitt godis sug men mest hatar jag att jag faller för den. detär inte så att det blir något litet utan det blir det som hjärnan vill ha.
    det som gör vv jobbigt för min del är att allt är tilllåtet. jag kan inte låta bli. behöver nog sluta helt med sötsaker. men det är ju så svårt.

• catte

Härligt med så många minus denna vecka.... och även om man får plus en vecka så är det bara nya tag och köra igång igen, inget att deppa över....

• 16 aug

Helena Johansson skrev 2008-02-20 15:59:50 följande:

Inte usch! Roligt! Det kommer säkert gå jättebra, om inte annat kan du ju gå tillbaka om några veckor och då kommer det gå hur bra som helst
    [/citat]

tack! Ja kanske.. om jag håller mig så här skärpt..
    Valentine84 skrev 2008-02-20 17:44:31 följande:
    [citat]
    +0,4 idag! Men det var ju väntat, dock jä___gt irriterande ändå...
    nya tag imorgon, det fixar du! Detta var ju inte mycket alls.

Sep: hmm ja kanske är det så? Håller man sig borta ett tag så är det lättare sen.

Håller med catte! Men så säger jag nu, när jag ligger + så gråter jag
  • FruFA

Jag har VV-vägning i morgon igen... Fick min första "guldstjärna" förra veckan, och jag vill ha en till snart, hihi!!
    Men jag är jättenöjd med -0,5 kg denna veckan, efetrsom jag fuskat lite & ätit 2-3 Points för mkt varje dag. *hmmm*
    Men nu är det skärpning! Jag SKALL gå ner 8 kg tills vi gifter oss 10 maj!!!

• swordfish

Jag har helt tappat motivationen... jag började 7 januari,
    och gick ner 2 kg rätt så fort. Grejen är att jag egentligen
    bara tänkte gå ner 5 kg och då blev jag sådär "jaha gick det
    så enkelt..." sen började jag äta... och mitt sötsug som hade minskat rejält blev mer o mer. Desto mer jag åt så blev jag ännu mer sugen. Och magsäcken som hade dragit ihop sig känns inte heller så liten längre. Vågar inte ställa mig på vågen nu efter två veckor då jag inte ens skrivit upp vad jag äter. Slarvat varje dag. Det enda som är bra är att jag iallafall har motionerat. Tennis en dag i veckan och 60-min-promenader 4 ggr i veckan, är ju ok.
    Hur hitta tillbaka till motivationen...!? det känns som så lååång tid till 5 juli...
    Sedan ska man (läs jag) inte stirra sig blind på vågen och vikten. Jag vill bränna fett och då kommer ju det bli mer muskelmassa som väger mer och därav kanske man t o m går upp lite i vikt.
    Man kan ju räkna points varje dag men sen på lördagen så behöver man inte räkna... Men det är svårt! det är nästan bättre man är stenhård hela tiden...
    Oj vad jag blarrar...

• FruFA

Jag kan förstå att det är svårt att motivera sig när man bara har några kilon att gå ner, och en ganska lång tid tills man vill var i mål (bröllopet?)
    Men du är ju jättebra med motionen!! Hur många points får du äta? Jag äter just nu 21 P.
    Jag har oxå haft "återfall" men jag har börjat om nästa dag.
    Nu har jag iof tokmkt att gå ner (22 kg) och jag är en f.d chokladoman. Numera äter jag bara några lyxiga praliner på lördagen, och är nöjd med det... Hade jag aldrig trott för 2 månader sedan!

Kram & kör på!

swordfish skrev 2008-02-20 22:12:53 följande:
    Jag har helt tappat motivationen... jag började 7 januari,och gick ner 2 kg rätt så fort. Grejen är att jag egentligenbara tänkte gå ner 5 kg och då blev jag sådär "jaha gick det så enkelt..." sen började jag äta... och mitt sötsug som hade minskat rejält blev mer o mer. Desto mer jag åt så blev jag ännu mer sugen. Och magsäcken som hade dragit ihop sig känns inte heller så liten längre. Vågar inte ställa mig på vågen nu efter två veckor då jag inte ens skrivit upp vad jag äter. Slarvat varje dag. Det enda som är bra är att jag iallafall har motionerat. Tennis en dag i veckan och 60-min-promenader 4 ggr i veckan, är ju ok. Hur hitta tillbaka till motivationen...!? det känns som så lååång tid till 5 juli... Sedan ska man (läs jag) inte stirra sig blind på vågen och vikten. Jag vill bränna fett och då kommer ju det bli mer muskelmassa som väger mer och därav kanske man t o m går upp lite i vikt. Man kan ju räkna points varje dag men sen på lördagen så behöver man inte räkna... Men det är svårt! det är nästan bättre man är stenhård hela tiden... Oj vad jag blarrar...
  • M hjärta M

Kom igen Swordfish!! Jag har oxå en platå nu. men vi fixar det!!!

Jag drar till sälen för att njuta av härlig skidåkning idag. Dock innebär det ju god mat & alkohol... många pints det.. men ja ghar spartat en hel del så jag har lite exxtra att förbruka så kommer jag ju åka massa skidor. Kanske sa gå upp för backen iställer för att ta liften eller NOT.. MEn promenad till after skin blir det ju i alla fall & kanske en morgon promenad innan skidåkningen.

Kör hårt brudar!!

Svar på tråden Viktväktarna, fler?