Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Hur många points får ni äta per dag?
Jag får äta 21 points nu. Lite jobbigt, eftersom jag är van att få äta 22 st. Enda nackdelen när man går ner .
Jag är också mammaledig. Jag har valt typ mest stående arbete. (Håller med om att det är bättre att äta lite för lite än för mycket). Inte blir det så mycket stillasittande. Har en 3,5-åring och en 1,5-åring .
Något som är käckt med ikea är ju att de iaf lägger upp då vid tallrikarna från behållarna när man beställer.
Så det är ju väldigt enkelt att beställa enna grej från en rätt och sedan säga att man vill ha salladen från en annan rätt till och utan den där feta såsen.
Så brukar iaf min sambo & svärmor göra (både de två är viktväktare med)
sep: ja sant
Idag var ingen VV dag för mig heller.. men men. 1 dag är skönt att inte räkna. Överdrev inte med maten, men tog lite chips. så där gick jag över mina p.
Jag får äta 2o points, idag har jag nog ätit 120 *suck*
Nya tag blir det imorgon och 'nnu bättre på måndag! Nu j...ar...
Mest mammalediga människor här?? =)
Inte jag....
Jag jobbar som lärare/fritidspedagog...
Vi ska gifta oss 14 februari-09 du??
Ja fredag och lördag är inte roliga! Hela veckan som gått har varit katastrof för mig dock... Men bara att sätta fart igen...
Hur länge har du gått på viktväktarna?
16 aug skrev 2008-02-16 23:55:27 följande:
Hej! En viktväktare till här... LÄste ert bekymmer med när man ska iväg och man äter på tok alldeles för många points. Det viktigaste tror jag är att man försöker tänka på vad man äter när man är bortbjuden och att man kanske inte behöver ta två portioner, men framför alltt att man blir en viktväktare igen dagen efter.
Jag började viktväkta för tre veckor sedan och har gått ner 3,7 kg så jag känner mig nöjd. Jag försöker gå ut och gå varje dag, tror verkligen på den motionsformen!
Jag gillar dock inte points duoval. Jag har varit med en gång tidigare för ca 3 år sedan, gick då ner massa, men har tyvärr gått upp mycket igen :( så jag kör på det gamla sättet.
Lycka till alla viktväktare!!!
16 aug
1,1 kg låter ju jättebra!!! Kämpa vidare...