Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Idag har jag tagit en långpromenad Det går verkligen såå mkt lättare när det är soligt och blå himmel! Nu måste jag tyvärr sätta mig och plugga en stund, då vet jag att sötsuget kommer krypande men jag har laddat med loka med fläder och citron så det ska nog gå bra!
Brud 080802, tack för tipset!
Hejsan allesammans!
Idag käkade vi den där grytan med flästfilé den va jättegod, dock blir vi båda rätt puttrig i kistan av rotfrukterna vi äter... *pruuup* hehhee
Min sambo behöver inte gå ner ett gram men äter vv-mat ändå, han gillar maten och när jag lagar så kan jag ju laga åt honom oxå så...
Var å vägde mig i onsdags, -1 kg visade vågen! Yieppie... Men då missade jag vägningen veckan innan, men på 2 veckor har jag loosat 1 kg. Tycker det är helt ok.
Jag har oxå slarvat med att räkna points, fy fy fy... Så lätt att glömma då hur många man förbrukat.
Jag går efter måttot, Jag får äta allt men inte hela tiden. Jag unnar mig en ruta choklad då och då, man måste komma ihåg att vara snäll mot sig så att det här med att gå ner i vikt inte bara är en eller blir en pina.
Ska väga mig på onsdag... hoppas på ännu lite viktminskning. Håller tummar å tår för att det blir så.
Kämpa på tjejer!
Kramen, Linda
Hej på er! Nu var det längesen jag var här... har haft mässa så det har varit fullt upp med jobb och ingen tid till BT.. Attans.. Har inte heller varit på vv i torsdags som jag borde men ska dit nu på torsdag i stället. Får hoppas att det gått bra ändå. Svårt att hålla sig från godisskålarna när man är på mässa i två dagar Men men, gick ungefär 3mil!!! på två dagar så det var ju bra. Lycka till i veckan tjejer!! Kramar
Så i söndags var det dags igen att ställa sig på vågen. -1,4 kg !! Nu har jag gått ner 3,3 kg på 3 veckor, känns som det är för mycket, vill liksom inte jojja upp sedan igen! Men jag äter mycket, och jag är mätt. Då är det väl ok, eller?
Jag misstänkter att jag kommer lätt ner under 70, men sedan blir det nog tvärstopp! Men det är bara att se vad som kommer!
Lycka till allihopa!
Kramix
vägning igår minus 0,2 kg.
har nu gått ner 2,9 kg
fick även veta igår att jag har bråck. så någon gång framöver så ska jag bli opererad.
kollade även upp min fot igen och det verkar som om jag kommer att ha ont i typ 4 veckor till. har fått en remiss för att röntga den.
så typiskt när man nu håller på att kämpa med vikten.
Chokladmoussen (1,5 P) är min räddare i nöden! Enkel att göra & stillar suget direkt!
Någon mer som gillar den?
vilken sort är det?
låter väldigt gott
Egengjord ! Finns med i VV:s Familjekokbkok 2.
BILLIG CHOKLADMOUSSE
2 port (1,5 P/port)
2 äggvitor
2 msk ströscoker
2-3 msk kakao
Vispa äggvitorna och tillsätt sockret i omgångar. Vispa tills det är lagom tjock konsistens. Vänd ner kakaon med en slev.
Häll upp i fina glas eller skålar & ställ in dem i kylen i 30 min eller längre.
Jag ahr även provat att frysa den lite & det blir som god chokladglass!!
mums...