• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • Lövings

Ja, det förstårs=)
    hah, bra motivation i början ialf=)
    Att man gå ner så mycket..

• matildaochniklas

Ja, verkligen!!

Lövings skrev 2008-03-05 14:07:18 följande:
    Ja, det förstårs=)hah, bra motivation i början ialf=)Att man gå ner så mycket..
  • 16 aug

OJ OJ

Jag har fuskat & gått upp, äter inget godis, men MER mat... uushshh ska verkligen ta tag i allt, måste ju ner... har ca 20 v på mig, 20 kg som ska bort- DET lär INTE gå....

M hjärta M :: GRATTIS!!!! Bra jobbat!!

katjakaj skrev 2008-03-03 22:25:40 följande:
    Helena Johansson: Nja... Egentligen gick det väl bra. Gick ju ner iaf... 0,4kg. Hade hoppats på 0,8 för då hade jag fått guldstjärna! :) Klarade du av tjejmiddagen?
    bra!!!
  • FruFA

Det är klart att det KAN gå!! Om du är motiverad & satsar järnet !
    Jag har gått ner 10 kg på 11 veckor, och jag vill gå ner 7 kg tills bröllopet 10 maj... Vi peppar varandra, ok?!

VV-vågen visade -0,7 kg i dag på Viktväktarna. Klart gödkännt med tanke på att jag inte fyllt i checklistan varje dag den senaste veckan. I kväll så gjorde jag rotmos ur häftet "MiniMera". Supergott med tunna skivor skinka & senap till! Och bara 4 P !

16 aug skrev 2008-03-06 21:36:59 följande:

OJ OJJag har fuskat & gått upp, äter inget godis, men MER mat... uushshh ska verkligen ta tag i allt, måste ju ner... har ca 20 v på mig, 20 kg som ska bort- DET lär INTE gå.... M hjärta M :: GRATTIS!!!! Bra jobbat!!
    bra!!!
  • 16 aug

FruFA: jaaa det gör vi TAck!!

10 kg på 11 veckor????????????? WOW SUPERBRA ju!!!! Hur gör man så??? Jag kan inte motionera ju

• FruFA

Tack snälla *rodnar*
    Jag har inte haft möjlighet att motionera så mkt som jag velat, pga inflammation i knäna. Men efter kortisoninjektioner x 2 så är det lite bättre. Jag försöker promenera 30 min varje dag, och vissa dagar så tränar jag på gymmets crosstrainer, tar i med armarna för att skona knäna!!
    Men jag har ätit enligt VV och använt mig av Duo Val ofta. Superbra!!

VV är ju uppbyggt så att man kan gå ner (0,5-1 kg/vecka) även utan motion. Hur många points äter du? Kanske får du dra ner på antalet när du inte kan motionera? Rådfråga din VV-konsulent - de är ju proffs på viktminskning !

Har ngn smakat de nya "VV lemon dream bars" 1,5 P/bar??? Om inte: köp dem!! Supergoda!!

16 aug skrev 2008-03-06 21:42:46 följande:

FruFA: jaaa det gör vi TAck!! 10 kg på 11 veckor????????????? WOW SUPERBRA ju!!!! Hur gör man så??? Jag kan inte motionera ju
  • katjakaj

Usch, det går inte bra.... Jag "råkar" äta nåt points förmycket var och varenda dag.....

Hoppas att det jämnar ut sig pga att jag inte använder mig av motionspointsen! Promenerar ju en del med barnvagnen!

I helgen ska jag vara superduktig!!!!! :)

• 16 aug

alltså, jag äter nästan inga sötsaker... Gillar inte det så, jag har tagit något fika bröd så, någon gång.
    Men jag har fuskat med mackor, min p är kanon, bara jag följer det så går jag ner...
    MEN jag måste back on track igen- inte lätt med bara problem, ont osv osv...

Tack för peppningen! Jag äter 19 p.
    Hur många får du äta?

• Cissit

Usch jag har haft några riktigt dåliga veckor här, fuskat en del och har dessutom inte kunnat röra på mig, först var jag sjuk, sen ramlade jag o slog i huvudet och fick hjärnskakning..hann vara på benen några dagar innan jag blev sjuk igen :( Hade gått upp ett halvt kilo i måndags, vilket blir ett kilo back eftersom jag vanligtvis går ner ett halvt kilo i veckan. Nu hoppas jag bara på att jag ska bli frisk igen så jag kan ta lite promenader. Klarar ju pga fibromyalgin inte av att röra på mig så himla mkt så mina små promenader känns jätteviktiga...

• Valentine84

Här är en till med dåliga veckor! Det är precis som att jag vill lyckas men kroppen och hjärnan har inte kommit så långt! Jag bara äter och äter... Skitjobbigt! Sen blir jag sååå ledsen när det är plus på vågen! Jag måste hitta motivationen och ta nya tag! Mne *suck* just nu känns det bara jobbigt!

Vi verkar vara några här inne som har det lite tufft nu!
    Vi får hjälpas åt!

Svar på tråden Viktväktarna, fler?