• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • 16 aug
    Atredot skrev 2008-02-29 07:22:45 följande:
    Någon som vet hur man räknar när man är gravid? Är i fjärde-femte veckan, och jag blir alltid mätt på mina points... äter mycket frukt och grönt, samt extra vitaminer.... ska börja med mer omega 3. Det borde ju räcka med att jag är mätt och äter varierat nu i början eller? Kör VV:s dataprogram.... så jag har ingen konsulet att fråga...
    [/citat]

oj, du ska nog inte räkna p om du är gravid...

nu var det längesen jag var inne!! Har ätit utan att räkna, men det går nedåt ändå! Men nu skaj ag börja räkna igen... så det går mer nedåt!
    FruFA skrev 2008-02-28 08:21:35 följande:
    [citat]
    På lunchen i dag så skall jag i väg och väga mig på VV.Tyvärr så vet jag redan resultatet, för jag fick mens i går (= plus på vågen!) Men jag går dit ändå - så kul att träffa de andra VV:arna & lära sig ngt nytt på lektionen!
    hur gick det??
  • Atredot

Jag tänker alltså inte försöka gå ner mer..jag är inte ute efter det... man ska ju inte gå upp föränn efter några månader pga graviditet min fråga är ska jag äta mer än det jag ska äta för att behålla vikten... jag skulle ju aldrig SVÄLTA mig/ vara hungrig i onödan.... Det finns nämligen en ruta där det står att man ska ta kontakt med VV för att få mer info om hur man ska göra när man är gravid... om man tex ammar får man ju fler points...Men som sagt... JAG är varken ute efter att svälta eller att ge upp och käka tårta de kommande 9månaderna :)

• september2008

jag menar inte att dömma dig eller vara negativ. jag tror bara att vv tar avstånd från gravida personer. alltså att man inte vill att dom ska vara med så länge man är gravid. men jag kan kolla i mina papper när jag kommer hem.

Atredot skrev 2008-02-29 11:10:46 följande:
    Jag tänker alltså inte försöka gå ner mer..jag är inte ute efter det... man ska ju inte gå upp föränn efter några månader pga graviditet min fråga är ska jag äta mer än det jag ska äta för att behålla vikten... jag skulle ju aldrig SVÄLTA mig/ vara hungrig i onödan.... Det finns nämligen en ruta där det står att man ska ta kontakt med VV för att få mer info om hur man ska göra när man är gravid... om man tex ammar får man ju fler points...Men som sagt... JAG är varken ute efter att svälta eller att ge upp och käka tårta de kommande 9månaderna :)
  • GetReady

Hej!

Kastar mig in här igen! var här en kortis för ett tag sedan då jag väntade på att min brevkurs skulle komma och nu har den gjort det!!! Första veckan gick super men så kommer vecka två med pms...måste bara höra med er hur ni hanterar det. vad gör ni åt extremt sötsug eller konstant hunger? dessutom samlar jag så mkt vatten att jag ser ut att väga dubbelt så mkt...(känns så iaf) och det är så deprimerande! jag håller på att bli knäpp! några bra tips?

• september2008

lider med dig. mår oxå samma som du nu.
    har inga tips. hoppas att det finns någon här med bra tips

GetReady skrev 2008-02-29 13:21:38 följande:
    Hej!Kastar mig in här igen! var här en kortis för ett tag sedan då jag väntade på att min brevkurs skulle komma och nu har den gjort det!!! Första veckan gick super men så kommer vecka två med pms...måste bara höra med er hur ni hanterar det. vad gör ni åt extremt sötsug eller konstant hunger? dessutom samlar jag så mkt vatten att jag ser ut att väga dubbelt så mkt...(känns så iaf) och det är så deprimerande! jag håller på att bli knäpp! några bra tips?
  • katjakaj

Usch vad jobbigt det är med helger!!!! Vill gärna unna mig lite extra då... Och ikväll kommer det lite folk och ska kolla på schlagern. Grönsaksdipp blir det och så bad jag sambon köpa hem chilinötter, för det tycker jag ändå inte om...

Hoppas på att få min första stjärna på måndag, men då måste jag klara 0,8kg den här veckan.

• Helena Johansson

Ja, det är så mysigt med helg men det är så mycket fokus på det här ätandet heeeela tiden, blä! Igår var jag ute och åt men hade sparat så det var ok. Sen smällde jag i mig en halv påse Polly och en lakrisal på bion . Så gott men sååå onödigt.. I kväll ska jag på tjejmiddag vilket ska bli hur mysigt som helst men jag vet också att det innebär en himlans massa ätande och vin! Hjääälp, någon som har något bra tips hur jag ska hålla mig ifrån godisskålen, brieosten och allför mycket gott vin?

• Helena Johansson

Hur går det för er tjejer?? katjakaj: Hur gick det på vägningen idag?

• katjakaj

Helena Johansson: Nja... Egentligen gick det väl bra. Gick ju ner iaf... 0,4kg. Hade hoppats på 0,8 för då hade jag fått guldstjärna! :) Klarade du av tjejmiddagen?

• M hjärta M

Idag har ni en gladare Mia än vad det var förra veckan. för i dag var det -1,6kg!!!!! So I'm back on track!! Visst det är 300g kvar för att jag ska ha gått ner allt som jag gick upp förra veckan men det känns skönt att det var så pass mycket i alla fall!
    Vi pratade motivation i dag & jag sa att jag ska i tärnklänningarna som jag ska ha i sommar & målet kändes nå bart idag!

Kom igen gen brudar!

Svar på tråden Viktväktarna, fler?