Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
jubiiii.... heldigvis bliver jag inte sötsugen af pepsi max, så det er fint. det är så en anden sag med sötningsmedel. men man skal sgu have nogle laster. jag springer 3 x 10 km i veckan, 2 x 30 minuters styrketræning, och 3 + 45 minutter powerwalk. spiser mycke proteiner (kyckling, æg, fisk, tun), spiser inte vit bröd, pasta eller ris, och mycke sjældent kartofler. Och intet hænder med vågen. dvs jag vejer mig inte, men tager mina mått. men intet hænder. synes det är umuligt. min eneste last er pepsi max. tænkte på at pröve viktväktarne, men vet inte. nogen der har nogle gode råd?
Jag förstod nästan att det varför braför att vara sant. Gäller det alltså även om man pressar själv hemma?
Helena Johansson skrev 2008-04-02 13:36:31 följande:
Oj, vad mycket du tränar! Låter ju som att du lever väldigt sunt. Kan det inte bero på att du bygger muskler?
matildaochniklas: Tror det.. det borde stå i pointsguiden.
Ja, det är väl det där med fruktsockret. Men 2 p kan man ju unna sig ibland!
Anledningen till att man räknar points på pressad juice är att man inte får med fibrerna från frukten. Man får alltså "bara" i sig vitaminerna och fruktsockret, men fibrerna som får tarmarna att arbet uteblir.. De pratade nämligen om just det när jag skrev in mig igår. Intressant, tyckte jag.
Va bra, då har vi klurat ut det!
Vad skulle jag göra utan er?
Fröken Planera skrev 2008-04-02 17:06:03 följande:
Kan ni hjälpa mig med en sak. ? Jag promenerar nästan 1 timme (6km)varje morgon. Och så räknar jag mina points från och med idag. Tror ni den motionen räcker (jag tänker inte äta mina aktivitetspoints) eller måste jag röra på mig mer?
Det räcker säkert! Jag började ungefär så och ökade på med mera ju längre jag kom för desto svårare blev det att gå ner.