• 16 aug

    Viktväktarna, fler?

    Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

  • Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • 16 aug

    Fröken Planera skrev 2008-04-04 16:05:34 följande:


    Hej alla glada Viktväktande blivande brudar!Jag skrev in mig hos vv i tisdags.. Fick min mens i onsdags och nu är jag hungrig och sugen HELA tiden. Magen känns ekande tom. Jag klättrar på väggarna. Så här jobbigt minns jag inte att det var de förra gångerna. Jag tjänar ihop 4 aktivitetspoäng varje dag, men har bestämt mig för att inte utnyttja dem. Har ni något bra tips på vad som kan mätta en ständigt tom mage?
    Hur många p äter du? Första 2 v tyckte jag var jobbiga, innan magen vänjer sig. Ät dina 4 p mer, så länge, eller iaf 2?
    FRUKT jag gillar inte frukt, men har vant mig nu.. MYCKET vatten! Kolla över hur du fördelar maten över dagen. VAd som passar dig.

    Tänk om jag kunde följa detta själv ha ha
  • Ella08

    Tips på Smotie, frysta bär, Kesella 1 % och lätt mjölk.
    Mixtra med handmixer..
    MUMS.

  • Fröken Planera

    Ja du det där lät ju bra.. Visst är det lätt att ge råd till andra. haha! Jag får äta 19P/dag, men försöker hålla mig till ca 17. Plus då att jag motionerar ihop 4P som jag heller inte använder. Det låter kanske helidiotiskt att gnälla över att man är hungrig, men jag har gett mig FAN på att jag ska lyckas gå ner mina kilo till bröllopet. (19/7)
    16 aug skrev 2008-04-04 21:13:20 följande:


    Fröken Planera skrev 2008-04-04 16:05:34 följande:
    Hur många p äter du? Första 2 v tyckte jag var jobbiga, innan magen vänjer sig. Ät dina 4 p mer, så länge, eller iaf 2? FRUKT jag gillar inte frukt, men har vant mig nu.. MYCKET vatten! Kolla över hur du fördelar maten över dagen. VAd som passar dig. Tänk om jag kunde följa detta själv ha ha
  • Ella08

    Är det verkligen 2 points att äta en smörgås som är grov.??

  • Ella08

    Jag har hört om ett gott bra sätt att tillreda vit kål.
    Någon som äter det? Tänkte att det kunde vara mättande när suget sätter in alt till maten.

    /Lisa

  • Helena Johansson

    Ella08: Är det en smörgås med frön och sånt tror jag att det är 2p. Tycker att det är ganska måga brödsorter som är minst 1,5p per skiva tyvärr. Vad gäller vitkål har jag inget bra tips tyvärr.

    Lycka till i veckan nu tjejer!

  • Ella08

    Tack, ja det är ganska mycket. Bäst att hålla sig borta.
    Lycka till denna vecka...

  • matildaochniklas

    Idag var jag hos min syster och fikade, eftersom jag har bestämt mig att jag ska köra stenhårt den här veckan så gick jag in på Hemköp och köpte WW chokladmousse, man köper den fryst med två portioner i varje förpackning. En portion är 3p och det hade jag råd att unna mig. Den var såå himla god!!! Verkligen ett bra alternativ när sötsuget sätter in!

  • Fröken Planera

    Tack för tipset, men jag vet av erfarenhet att när jag börjar äta nåt så gott som en dessert, så faller jag tillbaka i gamla vanor och kan inte sluta förrän det är för sent.. Men när jag blivit lite varmare i kläderna, kanske..=)


    matildaochniklas skrev 2008-04-07 16:20:35 följande:
    Idag var jag hos min syster och fikade, eftersom jag har bestämt mig att jag ska köra stenhårt den här veckan så gick jag in på Hemköp och köpte WW chokladmousse, man köper den fryst med två portioner i varje förpackning. En portion är 3p och det hade jag råd att unna mig. Den var såå himla god!!! Verkligen ett bra alternativ när sötsuget sätter in!
  • Fröken Planera

    Har någon av er den där pointsräknaren? Funderar på om jag ska köpa den. Är den bra?

Svar på tråden Viktväktarna, fler?