• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Brudsommar - jag har inte hört slutet pa historian än men väninnan hade testat (blodprov) D+1 och testat gravid; Dagen efter kom mensen. Jag vet ännu inte om det var tidigt MF eller falsk mens..

• Vännerfan

Hej girls!

DENNA gången blir det ett snabbt inlägg för jag har tokmycket att göra. Allt roligt och allt arbetsamt händer under samma vecka. Konstaterade att det har blivit och blir vin måndag, tisdag, onsdag och lördag denna vecka, min kropp lär ju fatta nada av vad som pågår Middag hos kompisar i måndags, spelkväll med Roborally igår (kalaskul som alltid- har du testat det än Telis?), 7-rätters-middag ikväll och bröllop på lördag! Dessutom går första flyttlasset på fredag så jag packar som en galning! Och har varit på stan och köpt klänning och skor till bröllopet. Det kommer vara ett par gamla "flingar" på bröllopet och jag vill vara snyggare än deras fruar! Ha ha! Lite revansch måste jag få för att de (särskilt den ena) var dumma mot mig och dumpade mig, ha ha!

Gällande nr2 så har vi tänkt oss ca 3 år emellan barnen, så det blir ett tag tills det är dags att sätta igång att försöka igen. Detta av massor av orsaker, känns mest rätt för oss!

Hinner inte mer nu, men har läst allt och hoppas att ni får trevlig idag ni som ska träffas!

kram!

• gosnosen

Lapinette - måste sett roligt ut! Det går bra, so far åtminstone. ska till läkaren idag för att bli instruerad hur jag ska ta sprutorna. så förhoppningsvis blir det ÄP om knappt ett par veckor.

• Lapinette

gosnosen - så det är sprutdags! Vad härligt! Vilken sort ska du ta?

• gosnosen

menopur den här gången. och då måste man blanda vätska och torrsubstans själv. jag ska ta maxdos så då blir det lite fix med att blanda. sex torra substanser i en vätskeampull. gissar att läkaren vill se att man inte är för darrig på händerna...

hur känns det för dig?

• Telemarkgrrl

Åh, vad spännande med Menopur, gosnosen! Om det inte funkar den här gången ska jag fråga om jag kan få prova det nästa gång, det ska ju tydligen vara bra för oss med högt FSH. Jag håller alla tummar och tår för dig!

• Lapinette

gosnosen - jag är gravid *viskar* . Tror faktiskt att jag är det än så länge men den känslan brukar avta ju närmare BIM jag kommer. Försöker låta bli att tänka på det men det är ju stört omöjligt, sover oroligt så det ligger där i mitt omedvetna hur mycket jag än försöker distrahera mig med annat. Nåja, tror jag överlever denna omgång då jag har börjat bli otroligt krass och kall men samtidigt finns det en liten spira av hopp som gärna vill bryta igenom.

• Lapinette

Om vi inte lyckas denna gång så blir det nog Menopur för min del. Det verkar som de gärna byter behandling på CvL om man inte lyckats på de två första. Ena tjejen på FL-tråden jag hänger på fick dock väldigt få och inte tillräckligt bra ägg av menopur men normalt säger dem att kvalitén ska vara bättre.

• Telemarkgrrl

Men vore det inte läskigt att byta, Lappis? Du får ju ut perfekt mängd och kvalitet på dina ägg?

• gosnosen

telis - ja, behandlingen är helt annorlunda mot första gången. har också läst att menopur ska vara bra om man har högt FSH. Hoppas bara att det stämmer in på mig! tack för tumhållningen!

lappis - ja, nu ÄR du gravid. njut av det om du kan! förstår att det är tokjobbigt och jag upplevde precis som du säger att det ligger under ytan hela tiden så att man sover jättedåligt! men tills motsatsen är bevisad...

det har varit en jättejobbig period för oss båda detta med misslyckandet och ovissheten. vi hade en liten "break down" precis innan påsk, men då jag tror att vi båda insåg att man faktiskt måste leva också. tycker att vårt liv har varit i pausläge i över ett och ett halvt år och att vi inte har kunnat planera något. vi har rest ganska mycket tidigare t.ex. så nu har vi bokat sommarsemester och även om det mot förmodan skulle lyckas den här gången så kommer vi att åka iväg. känns jätteroligt att ha något att se fram emot!

Svar på tråden Barnkarusellen