• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Lappis, ingen har sagt något datum än men om jag följer samma schema som förra gången så skulle det bli v 17. Men å andra sidan så var två av tre ägg omogna då så kanske jag får spruta lite längre den här gången? Jag vet faktiskt inte.

• Lapinette

Bara undrar då jag satt och bräddlade i kalendern, typ hinner jag hem till Telis ÄP? Och det borde jag göra ! Attans vad tummar jag kommer att hålla.

• Telemarkgrrl

Ja, jag är säker på att du hinner hem, annars skickar jag sms-rapport!

(Vilken långdragen process det är alltså, just nu känns det som om jag har sprejat i evigheter och ska spreja resten av livet.)

• nennesjuttioåtta

de starka väntar längst, ja verkligen! Jag har även hört "gud ger oss de prövningar h*n vet vi klarar av" och jag vet att de av mina kompisar som det har lyckats för direkt, skulle aldrig ha klarat av att gå igenom detta. Där är allt jobbigt och tandagnisslan, bara det är nackspärr eller fel kö på ICA. så det kanske ligger något i det...?

• Telemarkgrrl

Fast jag brukar ofta drabbas av "queue rage" på Ica.

• Lapinette

*SUCK* Ja, varför är man så uthållig och envis!

• sweetstreet

Hinner inte skriva här nu men vill skicka STOOOOOR KRAAAAm till er "Starka Tjejer"!!!!

Jag håller tummarna för er det vet ni!
    Tänker på er massor!!!!!!!!

• Telemarkgrrl

Sweetis, sötis!! Kram tillbaks!

• nennesjuttioåtta

jo, jag hamnar jämt i fel kö och kan en hel de fula ord...

Envis är mitt andranamn!

• Liten med Mindre

Tjaa - jag är nog inte så stark som jag vill låta påskina...

Fast efter ett andra möte med psykologen känns det rätt bra att gå vidare på egen hand. Föräldragruppen ska äntligen starta här, och jag har blivit mer uppmärksam på att prata med maken om saker. Tror jag. Nu fattas bara lite hopp för en karriär efter mammaledigheten. Får jobba på den biten, kanske hitta en karriärcoach, så att jag kan lista ut vad jag skulle kunna trivas med att göra??? Utöver att vara mamma dårå.

Telis - det blir säkert fler tillfällen i stan. Jag har bara börjat flänga stan runt på bussar. Det går ju faktiskt att få folk att hjälpa till och lyfta.

Nu ska jag sätta igång med att göra listor över saker jag vill åstadkomma hemma. Så att jag,trots att jag bara hinner en sak per dag, i alla fall ser att det går framåt.

Är det förresten någon som har några kontaktuppgifter till Moppy? Vet att hon funderade på att hänga på fika imorgon, men hon har inte setts till på ett tag.

Tjing!

Svar på tråden Barnkarusellen