• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Halloj Nennelainen! Du som är kreativ - har du (el ni andra) ngn bra idé för en fejkmejladress som jag ska skicka "hotmejl" till blivande bruden ifrån? Dvs hot inför en annalkande möhippa... Tänkte skapa en typ "mohippa2008@yahoo.se" så ni förstår idéen men just det exemplet är ju erbarmligt tråkigt. Måste vara ngt roligare... Lite teman på möhippan är schlager och cowgirl - vet inte om man kan komma på ngt bra med anspelning på det? För mig står det fullkomligt still!

• muggles

Förresten, nu när vi inte har några BIM-listor längre, borde vi inte ha en lista på ÄP och ET (återinförande?) mm - det är roligare att kunna följa er och slippa fråga hela tiden. Men det kanske inte är ngn som orkar sammanställa...

• Piggelin1

Telis & Nenne, kul att ni väljer Gbg
    Såg lgh för ett tag sen & den terrassen går inte av för hackor!
    Fast, mina vänner - läget är ju kasst! Precis på den delen av Avenyn med alla krogarna, jädrar vilket liv det lär vara där, speciellt på sommaren. Samma lgh på en tvärgata eller parallell-dito, ja tack däremot!

• nennesjuttioåtta

piggelin
    men vi ska ju bara bo där för att gå ut, sova får vi göra hemma.

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag kollar ju BIM än eftersom jag inte har någon ivt på gång. Än. men man kanske måsta vara två för att kunna göra en lista...

• Telemarkgrrl

Nenne, jag vägrar att tro att du inte vet vad man kan göra i en jacuzzi. Och inte trillar jag ner från terassen heller, jag har ju en stor stark karl med mig.

Muggles, det är nog ingen ide med en ÄP/ET-lista. Lappis är ju redan klar (och ska inte göra nån mer gång så det så), jag vill inte vara med på nån lista för det är tillräckligt stressande ändå med dom där datumen hit och dit, jag vill nog helst glömma bort dom, och sen är det ju bara gosnosen kvar och hon är ju inte här så ofta.

• muggles

Telis: okidoki! Jag tyckte det kändes som ni var fler (Vilma oxå el skulle hon bara spola?).

Svar på tråden Barnkarusellen