• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

MSW - jag har tankat några gånger men då med benäget stöd av maken... MÅSTE ju våga själv... *skakar på huvudet*

Pirr - oj! SPÄNNANDE!!! Hoppas att välkomnandet av den nya världsmedborgaren blir skonsamt för alla inblandade!!!! *heja-på-kram*

• Mrs  B

MSW
    Det var maken min som dömde matchen mot Asplöven.......
    (Efternamn på B )
    Har också läst 9 1/2 månad och gillade den skarpt. Läste den i somras och funderar faktiskt på att läsa den igen nu när man har två...

Igår blev det babysim två gånger för maken var på möte hela dagen. 8.00 simmade jag och Malte
    10.00 frukost med barnen och morfar som var barnvakt
    12.30 simmade jag och Max
    14.30 fika hos mormor och morfar
    18.00 middag hos mormor och morfar
    21.30 somnade jag i soffan
    Ingen sex här inte............

Idag har jag bara städat av golven och plockat undan lite leksaker sen ingenting, SÅÅÅÅÅÅÅÅ SKÖNT!!!!!
    Slipper tom laga mat för det gör maken nu, ungsstekt falukorv och potatismos
    Avancerat som tusan eller hur????????????????????

• FruCicci

PIRR!!!!!!!!!!!
    Det är ju på gång nu!!!!!!!
    kan det inte varit slemproppen som gått och sen börjar du öppna dig lite nu i och med mensvärken?
    Jag tror du åker till BB i kväll!
    LYCKA TILL!!!!!!!!!!
    (avundsjuk!)

• muggles

Halloj Cicci! Cool ny bild!

MrsB: tror jag glömt skriva det men klart vi ska ha tråddejt när ni är här i maj!

Piggelin: tror att Vänner syftade på att många såhär små barn sover 11-12h nätter och det är väl det hon betecknar som "hel" natt. Det är nog ganska ovanligt att barn lägger sig så sent som 22.30 el vad du skrev men det är bara att gratulera! Moa sov ju 10h i sträck ganska tidigt men det blir ju knappast en hel vuxennatt när hon la sig kl 19.

Lappis: snart borde vi ha en ÄP- och ET-lista också. Nu är ni ju ett gäng ivf:are. Stort grattis till toppenembryona!

• muggles

pirr: jag tror också det är på G - stort lycka till (sänder dig tanken om du inte kommer in ngn mer gång på ett tag)!

• Sweetstreet63

Wow Pirr!
    Jag tror också det är på G!!!!

Lycka till nu!!!!!

• Sweetstreet63

MSW,
    jag tror att anledningen till att man inte ska ha sex innan en spolning är att OM ägget befruktas så kan det sedan "spolas iväg" och risken är då stor att det sedan fäster någon annanstans än där det ska, vilket kan leda till utomkvedeshavandeskap. Detta är ju farligt och en sådan "graviditet" måste ju avbrytas. September hade ju ett sådant s.k X även om detta inte berodde på spolning.

Det hinner kanske inte heller gå tillräckligt med tid mellan t ex ÄL och en spolning för att man ska hinna testa och se om det är ett plus??
    Så det är bättre att inte sexa på innan spolningen!

Skönt att du verkra må bättre nu. Men fy vad jobbigt att du fortfarande kräks.
    Hoppas det slutar snart dock!
    Lycka till imorgon!

• Sweetstreet63

Cicci!!
    Jo katter KAN bli väldigt avundsjuka på nya familjemedlemmar. Så vi får väl se hur det kommer gå. MEn enligt folk som känner till rasen som vår katt är, så ska de tydligen gå väldigt bra ihop med just barn. Rent generellt iallafall.
    Men vi är båda beredda på att det säkert kan bli en övergångsperiod när han inte alls gillar ett nytt litet liv som kommer ta vår uppmärksamhet i anspråk. Men jag målar ändå inte fan på väggen. Vi får ta det som det kommer och lösa ev problem då.

Jag är inte typen som oroar mi i onödan. Jag tror det mesta fixar sig också. Det brukar det göra. Bara man är medveten om ATT det kan uppstå problem så att man åtminstone tänt igenom situationen. Men att detaljplanera ochn oroa sig ligger inte riktigt i min personlighet.
    Tids nog märker man.

Låter ju som om Junior snart kommer sova varje natt hela natten!!!
    Tycker ni har gjort jättestora framsteg med honom och hans nattsömn!
    Sedan är det ju så att han säkert kommer ha nätter när han vaknar ofta. Men huvudsaken är ju att det går åt rätt håll och att han om ett tag sover de flesta nätterna iallafall!

• Sweetstreet63

Lappis!!!

Ruva på du!
    Tycker det låter superbra!!!!!!!
    Tror verkligen på att det kommer fungera denna gången!

Kram!

• Sweetstreet63

Mrs B,
    jag kan faktiskt sakna just falukorv. Särskilt ugnsstekt.....

Finns inte att få tag på här såklart.
    Här finns mest italienska korvar av div slag samt polsk kilbasha (stavning??). Gott, men inte alls samma sak som falukorv, då

Svar på tråden Barnkarusellen