• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Halloj girls!

Fick sällis på jobbet av en fd kollega så det blev låååång fika och sen gick vi direkt på lunch tillsammans med henne. Inte många knop gjorda. Passar mig perfekt denna vecka!

Ser att ni både har diskuterat vad man kan göra i en jacuzzi till att räkna ut av även skulle kunna vara mormödrar.

Gällande ÄP och ET lista så är det ju oftast lite svårt då man inte vet exakta datum förrän typ 3 - 5 dagar innan. Själv har jag ett testdatum men som vanligt vet jag inte om jag ska delge det här...försöker förtränga.

• nennesjuttioåtta

oj, om man tänker så, då skulle jag ha en som var *räknar* 9 månader, om det hade tagit på första försöket.

• nennesjuttioåtta

jag skulle kunna vara inne på nummer 2...

• Lapinette

Absolut! Planen var 2 barn tätt inpå varandra så jag skulle ha fått dem innan jag fyllde 40 år.

• nennesjuttioåtta

Ja, den där planen.... Det enda som jag hade en plan för, och som inte ens gick att planera. Allt annat har blivit som det blivit. Jobb, bostad och plats för detta. Crap.

• Telemarkgrrl

Lappis, fast du har ju redan avslöjat testdatum här inne. Men jag tiger som muren!

• Telemarkgrrl

Lappis och nenne, jag såg uttrycket "dom starka får vänta längst" i nåt sammanhang häromdagen. Det är därför som vi fortfarande väntar.

• Lapinette

Telis - I know!!! Har ju så svårt att knipa käft. Nåväl, förra gången kom ju tanten t o m tidigare så kanske får vi svar på den frågan tidigare än väntat.

Dom starka får vänta längst...ska nog printa det på väggen hemma!

• Lapinette

Telis - har du beräknad ÄP vecka 17?

Svar på tråden Barnkarusellen