• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Jag ska förresten börja jobba igen efter sommaren, Iris måste ju tydligen börja på dagis då om hon ska ha chans att få plats och maken ska börja vara hemma sina månader, förmodligen ett par dagar i veckan under hösten om det inte är så att det går att skjuta på dagisstarten.

Cicci, hur länge hade du tänkt vara hemma? Ska maken vara hemma någonting sedan?

• Ars amandi

brudsommar: den har ju gått som en klocka ända fram tills förra gången, så den har ju dummat sig i två omgångar nu... dessutom brukar ja känna av när jag har ÄL mycket tydligt men har inte kännt nånting mellan dom här två gångerna nu...

ja ska ringa till gyn i morron å se vad dom har att säga..

• BrudSommar2006

Amandi, om mensen fortsätter att vara lite oregelbunden är det väl bra att kolla men jag antar att det ändå är de två valen som gäller, ÄL-tester eller hormoner? Synd dock att den började krångla om det fungerat bra förut. Lycka till!

• Ars amandi

jaa det är lite jobbigt att den börjat krångla just nu när vi faktist kommit fram till att vi inte vill hålla oss med bakandet längre åsså....
    jag sluta med mina piller i somras redan, men mensen har som sagt gått som en klocka å kommit exakt när den ska...
    Å så börjar den dumma sig nuu

dessutom har jag inbillat mig gravidsymtom dom senaste veckorna, så som spänninger å extrem trötthet.........

men ringer i morgon å hoppas på trevligt bemötande

BrudSommar2006 skrev 2008-04-01 22:02:33 följande:
    Amandi, om mensen fortsätter att vara lite oregelbunden är det väl bra att kolla men jag antar att det ändå är de två valen som gäller, ÄL-tester eller hormoner? Synd dock att den började krångla om det fungerat bra förut. Lycka till!
  • FruCicci

hej BS, oj det var långt! Nästan 83 cm, ståtlig liten dam
    Jag hade tänkt vara hemma till januari iallafall. Gärna längre.
    Nej min man ska inte vara hemma, jag har fått alla hans dagar, tack o lov, men han måste ju ta sina 60 eller vad det är... dessa ska han ta under sommaren, så vi kan vara utomlands lite längre och ändå har tid att vara på lander och göra annat
    Victor vägde 9,2 sist och var 70,5 cm Jag satte honom på vågen hemma häromdagen o då vägde han på den 9,5, så han ökar inte så hemskt mycket han heller.

Ag amningen så tycker han säkert att det är mysigt, men jag vill inte amma mer nu, jag är tok trött på det och har just läst på Growing People att de vaknar på nätterna för de fått en vana att de ska få något gott då, typ amma, om man vänjer dem av med detta så sover de bättre!
    Alla gör som de vill o som passar dem, jag har ju ammat en del på natten för jag orkar inte sjunga eller hålla på, jag har varit så trött, så man tar den enkla (för stunden) utvägen...

Vad synd att du inte kan komma med i morgon. Men jag kan ju förstå med. hoppas inte iris är på väg att bli sjuk....

Moppy. Jag ha ingen dator hemma på dagarna dessvärre, så jag kan inte se mina mail förrän i morgon kväll. Liten har mitt nummer och jag har hennes men jag vågar inte lämna ut det här. Om du mailar någon av de adnra tjejerna i morgon så kanske någon kan maila Litens nummer, om hon inte titar in... Vi har sicktat på 13 tiden i allafall.

Nu ska jag gå o lägga mig SÅÅÅÅÅ TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT

• Lapinette

BS - visst det är mycket bättre. Hade väldigt ont i lördags men redan i söndags var det bättre. Tog det dock lugnt på söndagen (åt lunch, fika och sen även middag med din syssling) samt att jag fortfarande har träningsuppehåll. Har istället promenerat hem från jobbet varje dag (ca 40 min i rask takt) och det funkar utmärkt, speciellt nu när det är så fint väder !

• Telemarkgrrl

BS, det är som förgjort, jag nyser efter varje sprejning. Så typiskt eftersom jag i vanliga fall gillar att nysa men nu "får" jag inte. Fast det är bara en eller två gånger så jag hoppas att sprejen ändå kommer dit den ska.

Vad är det som kan vara dåligt med att Iris är så lång att hon kanske måste gå på återkontroller? Är det att hon växer så snabbt att skelettet och kroppen inte riktigt hänger med?

• Lapinette

Ars Amandi - skitjobbigt när hon ska luras så där. Själv hade jag också regelbunden ända till typ försök 10 då hon kom 5 dagar sent. Hade förberett med gravtest tills jag och maken skulle till Paris, köpt ett litet kort som jag skulle ge till maken efter jag testat ... och så kom den! Man blir så jäkla besviken och ledsen! Är den så sen som 9 dagar kan det mycket väl vara ett tidigt missfall.

• BrudSommar2006

Moppy, just nu kan jag inte resa mig för Iris sover här men jag har Litens mobilnr om du inte fått det redan.

Lapinette, vad bra att du är bättre men hur var det nu, du får träna om du skulle få lust väl? Är väl skönt att ta det lugnt ett tag annars.

Telis, så du gillar att nysa!! Konstigt att du gör det den här gången och inte förra.

Cicci, tror att Iris snarare håller på att bli frisk än sjukare men hon är fortfarande lös i magen och väldigt grinig så vi får väl se.

Är nyfiken på hur det gått för Pirr!

• BrudSommar2006

Telis, jag försökte fråga mer om eventuella problem eller åtgärder om Iris längd men läkaren var väldigt luddig!

Cicci, ska du vara tjänstledig istället i sommar då?

Svar på tråden Barnkarusellen