• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • MSW

MrsB: Haha, ja det får vi försöka få ihop.. Om det nu går vägen för Troja, men hittills har det juh gått bra!

Alla ivf'are: (förlåt att jag buntar ihop er) Spännande läsning om era upplevelser, särskilt Lappis konstrande för att få behålla sprayen..

Jag tror att min mage börja synas lite "ordentligt" nu (även i andras ögon, inte bara mina och makens.. ) För folk har börjat komma fram och känna på den lite så ibland.. Ännu känns det väl ganska ok men jag tror att jag kan bli ganska trött på det.. Iaf om "fel" människor eller helt främmande människor göra det..
    Sen var det även en av eleverna som frågade idag om jag skulle ha en bebis.. Och sen spred det sig och jag fick en hel del frågor om vad den skulle heta och om där var en eller två och när den skulle komma och så..
    Känns lite konstigt att det inte är ett dugg hemligt längre..

Nu ska jag baka kladdkaka, lovade maken det igår då han var helt ur humör i går.. Och sen kanske man ska laga lite mat också!

• MSW

Åh, förresten, det var juh det jag tänkte skriva också, att i början efter jag testade + var jag nästan mer ledsen än glad över det hela, och kände lite så där "aldrig mer"... med jättedåligt samvete som självklar följeslagare..
    Men har senare snappat upp att man kan få nästan som deppression precis i början.. Men efter ett tag vände det igen!

• Nattson

Nenne, nä jag förstod att du inte skulle säga något sådant! Så kan det ju vara också som du säger att kompisen häver ur sig kommentarer som är onödiga. Trist men nu är du säkert och träffar henne och jag hoppas att allt går bra och att ni får det trevligt!

• Ars amandi

gaaaah har suttit hela dan idag å försökt få tag i någon av gynmotagningarna här i stan (finns tre st) å antingen har telefontiden vart nån annan tid än den jag ringt eller så har telefonkön vart full osv.... suck

• BrudSommar2006

Amandi, vad trist! Att det ska vara så svårt!

Har precis sett Barnmorskorna, den här gången fick man ju se en förlossning som redan var klar i bilen och ett kejsarsnitt så jag har fortfarande bara förra avsnittets förlossningar att jämföra med min egen. Då började jag inse att jag måste vara värsta mesen för jag tyckte att det var mycket värre än vad de verkade ha det, de var ju liksom med och pratade och önskade barnmorskan som gick av skiftet trevlig kväll trots att hon var öppen tio cm och skulle börja krysta precis och den ena födde helt utan bedövning osv. Själv tyckte jag att krysta var som att ha maginfluensa fast utan att kräkas, precis samma reflex/krampkänsla i magen plus värkar samtidigt då.

Nåväl, nu ska jag inte haka upp mig på det mer, det är väl bara att konstatera att för de flesta är det mer positivt än vad jag upplevde det och det är ju bara bra, och nu ska jag gå och lägga mig!

• FruCicci

Hej!

Snabbt inlägg...

Tack Liten och Moppy för igår, det var ju fantastiskt trevligt att ses och vi bodde ju verkligen när varandra Moppy, ny blir det fler träffar får vi hoppas med våra söner!

Victor sov hela natten i natt! Jag är så chockad!!!!!!!!
    Från 20.00 till 07.00!
    Bingo!
    Sen drack han 150 ml välling i sängen, helt plötsligt, han har ju ratat välling i 3 månader!

BS, nej jag ska inte vara tjänsteledig, fattar inte vad du menar, varför skulle jag vara det? Jag är inte insatt i detta alls, det är min make som sköter allt med den biten, jag har aldrig plockat ngt från försäkringskassan eller ens varit inne på deras hemsida (skäms)... Jag har tagit 3 dagar i veckan sen i september, i somras tog jag inget alls, så jag tänkte inte ta ngt denna sommaren heller.... sen kommer jag ta full i höst, för det måste man väl?
    Ja, du ser - NOLL KOLL

Nu ska maken till jobbet...

Hej svejs!

• nennesjuttioåtta

ojojoj, tack för ert stöd!
    Det gick jättebra igår!!!! Vi pratade hela kvällen om allt möjligt och ingen blev stött. Hon är i v 38 nu och stoooor men skitsnygg (inte helt oväntat)! Insåg att jag kan rätt mycket, och allt är er förtjänst!

Men idag är jag sliten. Jag var på spinning igår. Första kondispasset på länge efter både förkylning och för lite tid till träning. Trodde jag skulle dö alldeles innan hon sa att det var en låt kvar, så då var det bara att härda ut. Men vad skönt det är efteråt! Weeh! Hoppas att jag snabbt kommer tillbaks i gammal form! Ikväll är det kibox, och det är 6 veckor sen jag var där sist. *darrar* Men skönt att vara på banan igen! Här ska sparkas stjärt!

• nennesjuttioåtta

Amandi
    *#@ svårt det ska vara att få tag i folk när man behöver dem. Hoppas det går bättre idag!

• nennesjuttioåtta

GRATTIS till en lång och skön natt, Cicci!

Det där med mammadagar verkar vara en djungel...

Ja, BS det där med barnmorskorna tänkte jag också på! Farligt för en som inte varit med på riktigt, jag tänker ju att det måste ju vara helt OK eftersom de ser helt bleka ut i ansiktet, svettiga och trötta. men "hej, hej och vink och kram" till dagskiftet har man tid och lust med. Det blir ju en baggis!

Svar på tråden Barnkarusellen