Telis ? gulligt av dig att fråga efter mig!
Vi kom hem från Paris kl. 02.30 på natten mellan tisdagen och onsdagen, så sen blev det sovmorgon och så var det full fart på jobbet den halvdag jag var där. När jag kom hem var jag tvungen att sova en stund för att ta igen förlorad sömn, och sen gick kvällen i en rasande fart, så jag hann aldrig in här. Har varit full fart på jobbet idag också, så jag får nog ägna eftermiddagarna åt tråden i fortsättningen, och faktiskt jobba när jag är på jobbet.
Vänner ? haha, det är många som undrar ur maken och jag får ihop det med resor och semesterdagar, men med lite pusslande och snålande går det.
T ex så utnyttjar vi ofta långhelger och klämdagar till resor, så förra året var vi fyra dagar i Hamburg över Valborg, och då behövde vi bara ta en semesterdag och sen var vi i Amsterdam fyra dagar över Kristi Himmelsfärd, och då behövde vi också bara ta ut en semesterdag. Vi har båda fem veckors semester, men därutöver har vi res- och övertidsersättning, som vi alltid tar ut i komp snarare än pengar, och det ger några extra dagar om året. Vi jobbar inte särskilt mycket extra någon av oss, men lite blir det ju. Ovanpå detta har vi knappt två veckors arbetstidsförkortning, som kan tas ut som hela dagar eller i timmar. Lite flex brukar man också lyckas få ihop, så runt 8 veckors ledighet brukar det bli per år för oss. Sen har vi inte tillbringat en enda semesterdag på hemmaplan de senaste åren, utan alla har investerats i resor. Sorry för den långa utläggningen, men jag kom inte på något kortare sätt att förklara!
Lappis ? så gött att läsa att det blev tre fina embryon av den här ivf-omgången!
Hoppas verkligen att ruvningen går lika bra, så att du får kläcka en liten kyckling bland alla jultomtarna i december!
Nenne & Telis ? skickar värsta kramarna till er, och hoppas på lite medvind och nerförsbacke i sumpträsket!
Lider verkligen med er båda.
September ? vad kul att du hörde av dig! Har undrat hur det har gått för dig, men nu förstod jag ju att allt är bra. Skönt!
Frejis ? kul att höra att ni hade det bra i Paris! Det hade vi också, även utan vin!
Piggelin ? jag tänkte på det där med Amanda och hudproblem; hur går det med babysimmet? Funkar det bra med hennes hud?
Gosnosen ? tycker att ni gör helt rätt som bokar in resor och kul aktiviteter framöver, för jag tror absolut att det är viktigt att försöka leva så normalt som möjligt under tiden man försöker blir gravid. Maken och jag gjorde flera resor under försöksperioden (var bl a i Rom mellan ÄL och BIM den period det tog), och sen jag blev gravid har vi hunnit med både safari i Sydafrika, sol & bad på Mauritius och ett par storstadshelger, så allt går.
Vilket ärkenöt till läkare ni träffade på sjukhuset!
Verkligen ett otrevligt sätt att uttrycka sig på. Landstingets ekonomi är ju heller knappast något man vill diskutera på en fertilitetsklinik. Hoppas verkligen att det lyckas med ert pågående ivf-försök, och försök tänka på den positiva chans som faktiskt finns. Er privatläkare kan ju minst lika gärna ha rätt som den andre typen. Kram!
Cicci ? haha, där slog Victor dig allt med förvåning!
Kul att han lyckades med två toppengrejer samtidigt!