• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

TUR de hittade vigselringen!!!!!!!!!

• Sweetstreet63

Frejis,

ja jag har också svårt att förstå hur hans föräldrar känner det.
    Å andra sidan har jag funderat i de banorna att han kasnke haft en hemsk uppväxt?? Och därav hans enorma hat till just adoptioner???
    Man vet ju inte.

Å andra sida kanske han "bara" är sjuk i skallen????
    För jag tycker verkligen han har helt rubbade åsikter!!!!!!

Det är en sak att vara kritisk till adoption eller sin egen uppväxt eller känna utanförskap eller vad fasen som helst. Men Hubinette ÄR verkligen otroligt rasistiskt!!!! Har du läst någoit han skrivit någongång?
    Det är fan-i-mej- Lill-Hitler!!! Och jag överdriver verkligen inte! Jag var helt chockad efter att ha läst hans "tidning". Tänkte att om han skrivit exakt samma sak men bytt ut vissa ord mot t ex svarta, eller utlänningar eller liknande så hade han banne mig åkt dit!

• Frejis

Jag har läst hans avhandling och den är den mest lästa avhandlingen på Stockholms universitets webbsida!

Hans tidning har jag däremot inte läst, men har däremot suttit bredvid honom på en konferens för kanske fem sex år sedan. Trevlig som person, men det räcker att nämna ordet adoption (han gör det annars själv så blir han som förbytt. Trist

• Sweetstreet63

Oj jag tor inte jag skulle vilja träffa honom In person, för jag skulle bli så arg att jag kasnke skulle klippa till honom!!!!!

Och våld löser ju inget....

Men vissa saker kan få mig så förbannad att jag helst av allt bara vill slå folk.
    Hu!
    Som sagt, näpen och söt var inte de rätta orden för mig inte....

• Frejis

Ha ha Sweet, näpen och söt kan fortfarande vara duktig på att slåss

Dags för middag (och Guiness). Och solen skiner fortfarande i Stockholm, det känns så otroligt skönt med ljusa kvällar igen!

Trevlig kväll (och dag)!

• Snartis

tillbaka från träningen

Sweet, roligt att du har en vilde i magen känner du de olika kroppsdelarna eller är det för tidigt för det? Glömt vilken vecka du är i

• viktualia

*vinkar till alla*

kanske minns nån att jag berättade om min bästis som hamnade på förlossningen i v 26 precis vid påsk. Nu är hon hemma, heltidssjukskriven och ska vila resten av graviditeten. BF är beräknat till efter midsommar - men det visar sig väl när den lill* vill titta ut...

• BrudSommar2006

Hej, tittar förbi en sväng innan läggdags. Har varit till veterinären igen idag med hunden eftersom han fått hudproblem, det verkar tyvärr vara en biverkning av allt kortison han måste äta för sitt shaker syndrom och nu verkar det som att han åkt på cushings syndrom pga kortisonet, suck.

Cicci, jag kan heller inte alla försäkringskassans regler, det är ju så krångligt! Fast att två personer inte kan vara föräldralediga samtidigt har jag förstått i alla fall men i övrigt har jag noll koll! Skönt att vara hemma så länge, det fungerar ju tyvärr inte för oss med dagisplats här.

Frejis, visst tittar jag på Barnmorskorna men jag har tvärtom känt att det verkar ju ha varit en baggis för tjejerna i programmet!

Gosnosen, trist typ ni träffade på, vad synd!

Lapinette, så du har återupptagit träningen nu i alla fall?

Tinga, jag är inte inne i resetråden så ofta, har du skrivit något om Madrid? I så fall på vilken sida? Eftersom jag varit där så kunde det vara kul att läsa. Visserligen var jag gravid och illamående, så jag sprang ju inte runt på stan lika mycket som jag skulle gjort annars kanske och så spöregnade det en av dagarna.

• Tinga

BS - vad trist med hunden! Min bästa väns hund fick någon liknande biverkning när han åt kortison; tror att pälsen föll av lite här och där och att han liksom fick sår. Inget vidare!

Min reseberättelse om Madrid hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2649737-36.html

Svar på tråden Barnkarusellen