• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • sweetstreet

I vilket fall så tycker jag att ni inte ska känna er allt för deppiga än Gosnosen!
    Med tanke på kokosens ägg och det Lappis berättade om kollegan så tror jag inte att mängd och kvalitet skulle gå hand i hand.

Så håll modet uppe!!!

• gosnosen

ja, miljöpåverkan är nog stor! ska ha det i åtanke om det blir aktuellt. det är faktiskt rätt spännande... undrar bara varför livet ska vara så orättvist...

• Frejis

Här händer det mycket... Sweets juver, Lappis ruvning, Tingas födelsedag i Paris, bebisar som sover och de som låter bli

Gosnosen - skickar med massor med styrkekramar till dig! Det lät som ett tråkigt samtal med en läkare som inte var så känslig för er situation Jag hoppas dock att CvL kan hjälpa till att reda ut situationen och att Huddingeläkaren helt enkelt inte visste vad han talade om och att ni överhuvudtaget slipper ta ställning till ÄD.

Sweet, jag gillar associationen till en ko... måste säga att tanken inte känns helt främmande, inte för att den är aktuell för mig *ska kolla en extra gång när jag är på SATS, för säkerhets skull*

Lappis - jag håller fortfarande tummarna! Påskägget växer har jag en känsla av.

Sweet igen - jaha, så du är adopterad från Korea. Av någon märklig anledning tänker jag direkt på Tobias Hubinette och de diskussionerna som han fört angående adoption. Tror också jättemycket på miljöpåverkan. Träffade nyligen en tjejkompis som också har adopterat från Korea. Hon och hennes lilla dotter var så jättelika, även utseendemässigt fast hon är blond och dottern har mörkt hår, men ansiktsutryck, kroppspråk, sättet att tala... ja allt!

Undrar hur det har gått för Pirr, jag väntar som vanligt på en förlossningsberättelsen och kan nu tom titta på förlossningar på tv (Barnmorskorna). Brudsommar, du tittade på det också, eller hur?. Jag känner mig fullständigt skräckslagen och känner mig nöjd att ha blivit "tilldelat" kejsarsnitt i förväg. Om det nu blir aktuellt...

• Tinga

Sweet - jätteintressant att höra dina reflektioner kring arv och miljö.

gosnosen - visst är det spännande med tvillingar! Nu är ju våra förvisso med största sannolikhet tvåäggs, men annars är ju även enäggstvillingar ett intressant fenomen när det gäller arv och miljö, eftersom de de facto har samma gener. Om jag har förstått Junilejon rätt är hon och hennes syster i många avseenden väldigt olika, trots att de har samma gener.

• Frejis

Gosnosen, ge inte upp ännu, vad den läkaren på HS sade behöver inte stämma. F*n vilken korkad människa, att tala om landstingets ekonomi med en patient... fast det kan ju vara hans tjänst som ryker pga besparingarna
    Nu ska jag hämta upp tvätt... hua sex maskiner, det var väl en produktiv eftermiddag! Förtjänar minst en Guiness och middag efter det här

• Snartis

Hej Sweet, kul att se dig här samtidigt som mig

• Snartis

Det har varit en riktig utvecklingsvecka för Kick´n.
    Senaste dagarna så har han lärt sig sitta stadigt, gunga på alla fyra och början till att göra pruttljud med munnen.
    Hahahha nu är helt vild och röjer fullständigt bland sina leksaker.

Sååå härligt när man ser utvecklingen gå framåt så fort
    Nu är det nog inte länge till han kryper

• Sweetstreet63

Heeej Snartis!!!

KUL att det hänt så mycket denna veckan!!!!!!
    Otroligt egentligen.
    Tänk om man kunde lära sig lika mycket själv på en vecka...! _?

Hur går det annars med bröllopsbestyren?

• Snartis

Jorå det går framåt fast allt ska krångla lite hela tiden.
    Tur bara att det löser sig utan större bekymmer.

Just ja du frågade om vad jag hade tänkt för frisyr, funderat lite på något som denna:
    www.projectwedding.com/photo/browse&tag=hair+long&thumbs_page=26

men få se vad frisören säger

Svar på tråden Barnkarusellen