• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

MSW
    Kul att din mage syns pawh riktitt nu!! Förstår att man får kalla fötter, det är nog bara sunt och högst normalt.

• Ars amandi

såå nu har dom iallafall svarat när jag ringer... dock var barmorskan upptagen men ska ringa upp mig under dagen när hon fick tid över...

*ursch nu blidde ja ju nervös i maggen*

• Ars amandi

har även jag en elaking där bak i skallen nån stans som säger att "tänk om" jag inte kan bli gravid *skräck*

min älskling försöker ständigt lugna mig genom att säga "men det är ju självklart du kan" men dock fär det motsatt efekt på mig då jag bara blir arg på han för jag tycker han inte tar det på alvar... vadå självklart, INGENTING är ju självklart!!

vet ej om det går att kalla mig för bridesilla men det är allt bra nära till babysilla...

• nennesjuttioåtta

ars amandi
    har det något att göra med att du slutat med p-piller, kanske? Kroppen ska ju ställa om sig. Jag kom inte ihåg hur det var för mig, eftersom det är 6-7 år sen. Och jag slutade ju inte för att försöka få barn.

• Ars amandi

jag slutate i luni/luli förra året och den har gått som en klocka efter det (nästan stadigare än vad den var med pillrena) så det tror jag inte om den inte helt plötsligt fattat att jag slutat... han kanske är lete sen i rekationerna tanten

• nennesjuttioåtta

heheeh, ja, eller bara för att jävlas.

Babysilla! Bra ord!

• Telemarkgrrl

Nenne, vad skönt att det kändes bra att träffa kompisen igår! Man vill ju inte tappa kontakten med goda vänner över en sån ¤&/(#="&=&"*!#%" sak som barn/avsaknaden av barn.

• gosnosen

idag har vi varit på ett besök på fertilitetsenheten på huddinge. kan inte direkt säga att vi kom därifrån särskilt positiva och upprymda. läkaren vi träffar börjar i stort sett samtalet med att säga "att det här kommer nog inte att bli ett särskilt roligt samtal" och fortsätter sedan med att bara genom att ha sett mitt höga FSH-värde påtala att det i princip är omöjligt för oss att få egna barn. han frågar vad vi har för plan B och börjar sen prata om att landstinget nu har börjat strama åt och att vi nog ska räkna med att vi får välja mellan IVF och ÄD och då rekommenderar han oss ÄD. han påpekar också att "de inte bedriver verksamheten med vinstsyfte och att han därför kan vara ärligare än de andra klinikerna".

just nu vet jag inte vad jag ska tro. allt bara snurrar i skallen. det är klart att de privata klinikerna vill gå med vinst, men de vill väl heller inte ha massa misslyckade försök med sig i statistiken?! nu är vi ju mitt i ett försök och det blir ju på ett sätt avgörande eftersom att jag nu får maxdosen av sprutorna. men det kändes verkligen så oproffsigt att bara häva ur sig massa saker och framför allt landstingets ekonomi.

ursäkta långt inlägg!

• Telemarkgrrl

Men gosnosen, vilka jobbiga nyheter!

Och vilken oempatisk och hänsynslös läkare!! Och börja prata om en plan B så där med en gång, usch, så elakt! Och även om man förstår att landstingets budget inte är totalt obegränsad så är det ju inget som en läkare ska sitta och slänga i ansiktet på en patient!

Jag har ingen aning egentligen om privata v. landstingsägda kliniker men spontant så tycker jag ju att det borde vara som du säger, dom privata klinikerna vill ju förstås ha en bra statistik. Det är ju den som dom kan marknadsföra sig med och få nya patienter genom. Därför känns det också som om dom lägger ner lite extra omsorg både om patienterna och dom små embryona. (Fast det vet jag ju egentligen inte, jag har ju inte varit någon annanstans än på min privata.)

Jag hoppas sååååååå att det här försöket lyckas, det vore en sån skön spark i arslet på den där läkaren!

Kramar och tumhållning!!!

• Lapinette

gosnosen - attans vad jobbigt och trist när man möter personer inom vården som bara stampar på och inte förstår att människor faktiskt har känslor. Försök att fokusera på er omgång och det som ni går igenom nu.

Huddingebesöket är det pga att du har kommit fram i landstingskön?

Svar på tråden Barnkarusellen