• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

gosnosen - tror det är jätteviktigt att man tar hand om sig och sitt förhållande och inte hänger upp allt på att försöka få barn.

Jag och maken har verkligen prioriterat "oss" hela tiden. Försöker istället tänka på allt vi vill göra innan vi skaffar barn (det är därför vi reser som skottspolingar just nu). Har redan planerat in (inte bokat...bara tänkt än så länge) en lyxresa till Argentina över jul och nyår om hela paketet (alla tre IVF'erna) går åt skogen! Bara måste ha annat som uppfyller min hjärna och något att se fram emot!

• Lapinette

Telis - vi får väl se vad de säger på CvL men jag känner flera som har bytt pga att det inte blivit något på de två första. Jag gillar ju mina gonal-f sprutor som är så lätta att ta men tror de att en förändring kan göra något för kroppen så varför inte.

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Ett snabbt inlägg innan det bär av till stora staden...

Moppy - jag har både inboxat dig och mejlat mitt nummer. Slå gärna en signal.

Kl 13 ska jag till BM, men när vi är klara så träffar jag gärna dig och Cicci.

Tjing!

• gosnosen

lappis - visst är det "oss" som är viktigast! nånstans känns det som att det är så lätt att fokusera på själva kampen att få ett barn att man glömmer bort vad ett barn faktiskt innebär. just därför känns det så viktigt att man vårdar förhållandet hela vägen.

• Telemarkgrrl

Lappis, äsch det är bara jag som har ett sånt kontrollbehov och inte vill lita på läkarna utan vara med och bestämma själv. Jag hade tänkt att det inte var kvaliteten som var problemet utan själva fastsättningen av det befruktade ägget som var problemet och därför begärt att dom skulle köra AH eller att jag skulle få Trombyl eller så. Men som sagt, jag har envist kört med "kan själv!" sen jag var liten och vill fatta alla beslut själv. Men det är ju CvL som är experterna och dom vet säkert vad dom gör.

• Lapinette

Telis - gällande det här överlåter jag saker och ting till läkarna då jag absolut inte är någon expert. Sen kan det ju kanske vara till nytta att gå någon annanstan (maken har t ex numret till en IVF-läkare i Paris som ska vara bra) för att få ytterligare en åsikt eller kanske alternativ medicin? Vi får se vad vi gör inför vårt sista desperata försök.

gosnosen - visst är det så! Har själv stannat upp ett par gånger och funderat - vill jag verkligen det här? Är jag så desperat efter att få ett barn (för mig har det aldrig varit självklart). Man glömmer själva resultat mitt ibland all nässpray och sprutor.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja som sagt, om man kan luta sig tillbaka och bara lita på läkarna så är det jättebra, för sin egen sinnesfrid om inte annat.

• Lapinette

Känner att jag måste göra det...tycker det är nog jobbigt att oroa sig för allt annat. Men som sagt en "second opinion" är nog inte helt fel.

• Telemarkgrrl

Ja, precis, alla är vi ju olika och man måste ju göra på sitt eget sätt, inte någon annans!

Svar på tråden Barnkarusellen