• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

ja, det där funderar jag hela tiden på. Det är ju trots allt väldigt skönt att bara vara han och jag. Särskilt i söndags när vi sov till halv 12 och åt frukost halv 3. Vi har det ju så bra, tänk om det blir knas pga att vi får barn?!?! Eller också blir det alldeles, alldeles underbart.

Ikväll ska jag träffa min supergravida vän som nu är i v 38. Vi har inte setts sen lucia eftersom jag tycker det är så jobbigt, men tänkte i helgen att det inte håller längre. Jag vill ju se hur hon ser ut innan den ploppar ut! Så ge mig styrka för att orka kvällen!!! Jag är skitnervös! Men de tär hon också. Drömde att jag var med på hennes förlossning inatt. Jag skulle massera hennes rygg och då hade on ett äckligt sår där. Som man kände bäbisen igenom så jag fick trycka hårt för att den inte ksulle ploppa ut på fel ställe. Å då kom en äcklig sörja (fett?!?!?!) istället. Sen kunde ungen prata. Å jag tänkte - Typiskt dem å få ett sånt A barn som kan prata direkt....

• Zozo

Hmmm.. och jag maste vara knäpp.. för jag e gravid och börjar fundera pa om det verkligen är detta jag vill! Lite sent patänkt kanske Nej, inte sa men börjar fa lite lätt panik när jag inser att jag inte kommer att ha den nästintill totala frihet att göra precis vad jag vill när jag vill det, om nagra manader..

• nennesjuttioåtta

Zozo, vi kan byta, om du vill!

• BrudSommar2006

Blev avbruten av rörmokare och målare som väckte Iris tidigare.

Moppy, såg att du fått svar av Liten själv redan.

Cicci, förstår att du tröttnat på amningen, själv kör jag på ett tag till. Har du börjat dra ner nu då?

• BrudSommar2006

Lappis, din teknik för att fördröja nysattack lät ju för kul!

• Nattson

Zozo, känner igen det där! Jag gick igenom en fas av " vill jag verkligen det här" och det har mannen också gjort. som du säger lite sent att ångra sig nu! Men jag tror att det kommer för att det sker så mycket förändringar i kroppen osv.

Cicci, ah just det så var det! Japp jag är beredd på tidigare. Har ju trott det hela tiden. Vet inte varför men så är det bara. Har börjat drömma konstiga drömmar om att förlossningen startar och hur det startar osv. Vi får se helt enkelt!

Nenne, jag har en kompis som inte heller blivit gravid trots att de försökt i över 8mån med stickor och prickat rätt dagar osv. Hon kan komma med ganska tuffa kommentarer till hur jag ser ut med mage osv. Men jag tror inte att du är sån. Skickar styrka till dig så att kvällen blir trevlig!

• BrudSommar2006

Det verkar som att ett pr talgoxar håller på och flyttar in under vårt tak, jädrans vad de stökar runt här vid vardagsrummet. Undrar vad maken kommer att tycka om det.

• muggles

Nenne: antagligen blir det både asjobbigt och alldeles underbart, beroende på vilket ögonblick på dagen man väljer Alla (nåja nästan iaf) dagar med barn har åtminstone ett "guldögonblick" om man kommer ihåg att stanna upp och njuta av det. Då man får liksom kontakt och bara känner en jättestor kärlek. Det har jag lärt mig av att ha barn - man ska leva mer i ögonblicket.

Måste rusa...

• Telemarkgrrl

Skulle jag börja tänka på alla missade sovmorgnar, restaurangbesök, resor, skidåk och alla spontana infall så skulle det inte bli några barn planerade i det teliska hemmet, den saken är klar.

• Telemarkgrrl

Var är Tinga, hon skulle ju vara tillbaka idag?

Svar på tråden Barnkarusellen