• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Liten: tyvärr inte!

Vet ni att det är statistiskt mkt större chans (risk) att hamna i fel kö än i rätt (den som går snabbast). Därför att det finns bara _en_ kö som är snabbast och alla andra är långsammare.

Japp att Moa är 7 mån är lite svårt att fatta för mig med, tiden går så jäkla fort. Snart (om 2 mån) börjar jag jobba igen! Vilket jag faktiskt ser fram emot... börjar bli sugen på att använda hjärnan igen.

• Ars amandi

idag smög sig den 9 dagar sena mensen sig på... dumma den å jävlas med mig...

• Frejis

Hej tjejer!
    Tillbaka från Paris hade gärna varit där ett par veckor till. Skönt att ha semester och bara vara fast maken och jag var intensiva kulturfreaks som vanligt. Fast det blev ett par kvällar a la Cicci, inget fel på de franska vinerna heller

Lappis, jättestort grattis till ET! Nu väntar vi och håller tummarna.

Liten m fl - skulle gärna ansluta till träffen imorgon, men måste tyvärr jobba. Det får bli en annan gång, men hoppas att ni får en trevlig eftermiddag.

Måste fortsätta med uppackningen och annat här hemma. Kram till alla

Tinga, hoppas at ni haft det trevligt i Paris!

• FruCicci

Tjingeling...

jag har gravidsymptom... fast jag är inte gravid, tror jag... Men en av tjejerna i mammagruppen klämde ur sig bara till mig idag att hon är gravid igen och ska ha barn i november... jag började gråta!!!!!!!!!!!!!!! jag blev så glad för hennes skulle och sen blev jag avundsjuk och när vi började prata om hennes symptom - så tyckte jag att jag hade dem allihopa.
    Lite illamående, trött, kissar på nätterna etc etc
    Jag vill ha en bebis till!!!!!!!!!!

Ett företag ringde idag och vill ha mig till deras kontor, de vill att jag börjar så snart som möjligt efter sommaren 'SMICKRANDE', men jag vill absolut inte börja jobba igen... jag NJUTER så ortroligt mycket av att vara hemma med mitt bar n
    Hjärnan använder jag ändå, särskillt på börsen när man köper och säljer aktier etc och diskussionerna är inte bara om barn, tack i lov...

Muggles, lilla tjejen 7 månader Min lille shejk är 9 månader, galet!
    Gött att du känner dig pigg på att jobba... Tur att någon gör det

Snartis o Kokosen, sååååå trelvigt med picknick i går!

NATTSON, Victor skulle kommit 17 juli, men han föddes i vecka 36+1, 21a juni i stället! PASSA DIG! You never know!

Liten, jag tar gärna en promenad i solen i morgon. SMSa mig så möter jag dig, förhoppningsvis, alternativt att vi ses någonstans. Victor brukar äta lunch vid 12 tiden -beroende på hur han sovit, så jag tror jag ska hinna ge honom, annars så kanske jag tar med en burk.
    Har lite ärenden på stan sen på eftermiddagen, men jag kan def mellan 13-16...

Skickar lite kramar till alla!
    Tjing...

• muggles

Ars amandi: otur med tantjäkeln! Vad betyder förresten "ars amandi"? Det låter som latin?

Cicci: jag njuter tidvis av att vara hemma men jag är nog ingen supermamma som BARA vill vara mamma. Det är ju jättelyxigt att gå här och skrota och fika med trevliga människor hela dagarna men jag tycker det blir lite enahanda till slut. Och så gillar jag verkligen mitt jobb!

• Moppy1

Hej hopp!!

Pust, äntligen sover lillen....

Liten - äntligen fick jag tid att gå in och kolla om det är fika/promenad på G imorgon. Om du hinner se detta, har du ngn mailadress dit jag kan maila mitt mobilnr?

Kram kram

• BrudSommar2006

Halloj! Idag har vi varit på tiomånaderskontroll och Iris lyckades visa upp både pincettgrepp och slå ihop två klossar! Läkaren tyckte att hon var aningens röd i halsen och eftersom hon äter så dåligt så tyckte han att vi skulle gå och göra halsprov för säkerhets skull så nu ska jag boka tid för det i morgon. Jag tror i och för sig inte att det är något men för säkerhets skull så. Det blir nog inte populärt! Så jag törs inte vara med och fika i morgon i fall att hon smittar.

Nu är hon 82,7 cm lång och det är visst alldeles för långt, hon följer inte sin kurva längre utan strecket pekade uppåt så nu ska hon eventuellt gå på extra kontroller för sin längd. Vikten hade planat ut nu, på två månader har hon ökat från 13,85 kg till 14,24 så där är det bra och fortfarande enligt kurvan. Är väl inte så jätteorolig för hennes längd, det är nog meningen att hon ska bli lång och tar efter maken gissar jag.

• Ars amandi

muggles: du har helt rätt i att det är latin och det betyder, konsten att älska

ja den där kärringen å ja är INTE vänner

• BrudSommar2006

Lappis, hur går det med magen, är det bättre nu så att du kan röra dig som vanligt igen nu?

Telis, hur går det med nysningarna, får du ner sprayen?

Amandi, om du har så oregelbunden mens så lär du ju få köra med ÄL-tester varje månad för att pricka rätt, det kan ju bli lite dyrt eftersom du måste börja extra tidigt för säkerhets skull och kan få hålla på extra länge men det är nog enda sättet att säkert veta. Annars kanske du kan gå och få hormoner utskrivna som hjälper dig att rätta till cykeln men lyckas du med ÄL-tester på ett par omgångar så slipper du ju det i och för sig.

Cicci, har sprungit på flera mammor på öppna förskolan som är gravida redan, ingen i min föräldragrupp än vad jag vet, tror det krävs att man slutar amma väldigt tidigt för att lyckas med det så snabbt? Fast det är väl mysigt för Victor att få amma den tid han kan om han gillar det, tids nog blir det ju slut på det hur som? Iris tycker ju att det är jättemysigt att få amma fortfarande och det har hjälpt oss igenom flera magsjukeomgångar hittills så jag kör på ett tag till.

• BrudSommar2006

Apropå att fika eller dricka vin eller vad det var ni skulle göra längs Avenyn på er tråddejt under Göterborgsvarvet, går det verkligen?! Jag och maken har inte lyckats att få sittplatser att fika en enda gång när vi varit där och tyckt att det skulle vara mysigt att få fika, det har varit knökfullt överallt. En gång var vi desperata och gick in och satte oss i ett mörkt hört för att få ficka, trist när det var värme och sol ute. Lika illa är det ju i Stockholm, typ i Gamla Stan. Med barnvagn måste det ju vara ännu svårare. Fast man kanske kan boka bord?

Svar på tråden Barnkarusellen