• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Nenne
    Skickar styrkekramar till dig inför kvällen!!!!
    Vet själv hur jobbigt jag tyckte att det var innan vi blev gravida med Max. Tyckte även att det var "orättvist" när vi fick mf och andra bara fortsatte att vara gravida. Vi ville ju också ha ett syskon som alla andra.....

MSW
    Ja, visst är det spännande när "världen knackar på". Än har inte maken fått någon hemmamatch men det är ju inte slut riktigt än. Nän match är kvar så man vet ju aldrig om du/ni får se honom.
    Vi kanske kan ha en tråddate i hallen nästa säsong?????

BS
    Ja, det hade verkligen varit snyggt om Max hade berättat för fröknarna om mitt återbesök hos BM. ha ha ha ha

Angående inskolning på förskolan:
    Så är reglerna väldigt annorlunda från förskola till förskola tyvärr. Här i vårt område skiljer det sig från plats till plats.
    På de ställen som jag har jobbat på har man kunnat skola in sina barn när man vill på året, men på Max dagis finns det bara lediga platser i augusti eftersom man då släpper 5 åringarna till skolan. Detta gillas inte av mig men så är det i alla fall här.
    Detta gjorde att när jag skulle börja jobba i februari fick jag ingen plats här i byn utan fick ha Max i grannbyn i ett halvår, semester och sen ny inskolning i augusti.
    Om jag får jobb i januari 2009 kommer det att bli på samma sätt igen och det ser jag inte fram emot alls för då får vi lämna barnen på två ställen i olika byar eller i stan.
    Vilket flängande det kommer att bli.....
    Kom i en diskussion om detta med den äldsta fröken igår och hon var sur som vanligt så jag la ner diskussionen istället.

Liten
    Hoppas det gick bra hos BM idag, jag ska dit nästa vecka.
    På fredag börjar föräldragruppen för Malte. Får se om den blir bättre än Maxs grupp.

• Mrs  B

Telis
    Jag säger som så här:
    Först roar man sig med sin make i x antal år, sen blir det småbarnsår som kan vara mycket jobbiga, sen blir det år med barnen som växer upp och blir stora och sen kan jag och maken roa oss själva igen......

• Mrs  B

Igår var en dag i kaos...........

Idag är en dag med lugn......

Var hos allergiläkaren igår för nya recept och min årliga undersökning plus pricktest. Gick bra för Malte var hos mormor och morfar som var lediga igår och Max var på dagis. Riktigt lyxigt att få en timme för sig själv fast man var hos doktorn.
    Hämtade ut mina mediciner (dyrt som vanligt) och nu är det dags att "droga" sig igen för att överleva vår och sommaren.

• Mrs  B

Läste precis ett mail från en kompis i Japan och hon har BF den 11 april, spännande!!!!!!!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Nattsson
    Nä, jag skulle aldrig säga något sånt! Men jag är rädd att hon inte tänker sig för vad hon säger, hon har gjort det förr. I början sa hon t ex, att hon tyckte det var jobbigt att hon skulle bli en så gammal mamma, och då var hon i v 18. Jag är dessutom ett halvår äldre än henne... Eller "det kommer du att märka när du blir gravid".

• nennesjuttioåtta

hej mrs B

vilket bök med dagis du har!

• nennesjuttioåtta

mugglan,
    ååååh jag vill också kunna leva i nuet! Här planeras det hela tiden och "...när vi köpt hus..:" eller "...om vi får barn.." är nog de mest använda meningarna just nu.

inga jävla hus hittar vi heller. Förutom ett superdupervackert hus för en hyfsat billig penning. 1 mil norr om Ockelbo (=urskogen).

• Mrs  B

Hej Nenne!!!!

Ja, tyvärr är inte allt en dans på rosor med barn heller.
    Men förstår din frustation....

Vi letade hus i ett år innan vi hittade detta vi har nu, i en by utanför stan.

• nennesjuttioåtta

Hus verkar ha ett samband med barnfrågan, vi har letat hus i 2 år...

Svar på tråden Barnkarusellen