• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - jag blev nedreglerad trots mina nysningar men om du är orolig så "puffa" en extra gång innan du går och lägger dig. Jag gjorde så ibland denna omgång...men vad hjälpte det?

• BrudSommar2006

Var det inte en bekant till Zozo som plussat och sedan fått mf dagen efter tom? Då borde hormonnivåerna ha stigit så pass att man kan ta reda på det i alla fall eller är det olika som med allt annat kanske!

• Telemarkgrrl

BS, ja, jag är så konstig att jag tycker om att nysa, det är ju jätteskönt! Min man som är allergisk och nyser arton gånger om dagen året runt tycker inte alls att det är lika kul att nysa.

Lappis, jag är lite rädd att ta för mycket sprej också och ofta nyser jag bara en eller två gånger så jag har inte vågat ta en extra puff. Men inget verkar ju någonsin gå enligt planering så man undrar ju vad det blir den här gången, det är kanske nedregleringen som ska bråka med mig precis som för dig?

• gosnosen

Telis - jag vill också gärna nysa efter sprayen, men igår kläckte maken ur sig tipset "massera lite på näsan när du känner att det är på gång, så blir det ingen nysning". och det funkade faktiskt. ett litet tips bara.

• Lapinette

Kan man bli för mycket nedreglerad? Det där med en extra puff var faktiskt systern hos vår läkare som föreslog. Jag gjorde inte det varje kväll men de kvällar jag hade mina värsta nysattacker.

• Telemarkgrrl

gosnosen, jag ska pröva det. Mitt eget specialtrick för att inte nysa (att klämma åt om högerhandens lillfingerspets med vänsterhandens tumme och pekfinger) funkar inte alls.

• Lapinette

Tror inte de här nysattackerna kan kvävas. Det kittlar ju något vansinnigt i näsan. Mitt trick var att hålla ut så länge som möjligt, gnugga näsan, hoppa på ett ben, massera örat tills det har gått så pass lång tid att medicinen borde ha kommit en bit på väg ...innan jag nyser.

• Telemarkgrrl

Fniss, du måste ha sett ganska kul ut, Lappis!

Svar på tråden Barnkarusellen