• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Nenne - ja just det - jag glömde det...
    Jag börjar dessutom bli gammal - om jag skulle gå ut en lördagkväll på (speciellt) avenyn, då skulle jag ligga minst tio år över genomsnittet Eller förresten, snarare femton kanske?!

Hej Muggles - allt väl? Har mannen & Moa tillfrisknat? Slapp du undan?

• muggles

Japp, jag slapp undan helt. Mannen är bara förkyld nu men Moa är fortfarande lös i magen - i söndags hade hon feber också.

• Piggelin1

Vilken otur ni har - känns som om ni åkt på en massa grejor denna vintern

• Piggelin1

Start sept - kul att du var inne & lämnade ett livstecken ifrån dig!

Undras hur det är med Storasyrran - längesen hon var inne.

• nennesjuttioåtta

piggelin
    jag orkar inte gå ut alls längre, men jag önskar att jag var mer partypingla!

Telis.
    Pratar du knulla nu?

Muggles
    hahahah den var bra, cowgirls_have_better_sex...

• Liten med Mindre

Cicci - skoj om du har tid att ses. Fika eller promenad eller båda - lite beroende på vädret och barnen. Vi kan väl höras imorgon och se vad som kan funka.

Vad härligt förresten med terrass och kunna grilla (oavsett kol eller gas - alternativt jacuzzi). Våra mesiga balkonger rymmer bara blomlådor och ett bord för två. Visserligen är bordet större än i min gamla lägenhet - men i alla fall. Undrar om jag ens får ut vagnen genom dörren???

September - spännande nära nu! Hoppas att du får må bra hela vägen.

Och Pirrs molvärk verkar ha varit något skoj...

• muggles

Piggelin: fast Moa har bara varit sjuk 3 ggr på 7 mån så det är rätt ok tycker jag. Hört ngt om att de brukar vara sjuka minst 7 ggr första året. Själv har väl åkt på 2 magsjukor men så blir det nog när man träffar en massa olika folk hela tiden. Å andra sidan var jag inte sjuk en enda gång på 1,5 år så jag har väl lite att ta igen

Japp, Pirr verkar ha försvunnit... Hoppas att allt gick finemang (det tror jag)!

• Telemarkgrrl

Liten, jag hade gärna varit med på en fika men en annan måste ju slita för brödfödan under dagtid vettu.

• Telemarkgrrl

Alltså, tänk att Moa är sju månader. Tänk att jag hade kunnat haft en 7-månaders bebis nu (jag tror att vi började försöka ungefär samtidigt, Muggles). Det är ju alldeles crazy, kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig det

Tanken på att jag nog f*n hade kunnat vara mormor också om jag börjat riktigt tidigt och fått barnbarn riktigt tidigt är ännu svårare att tänka sig.

Svar på tråden Barnkarusellen