• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Ars amandi

vad är det för spolning ni snackar om??

vet iiingenting...

sitter fortfarande här utan mens så om testerna jag beställt dyker upp blir det till att testa i morgon igen, men måste ju medje att kroppen KÄNNS anorlunda men det kan ju som sagt bero på att jag så gärna VILL att det ska vara så....

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Har äntligen fått tummarna loss och bokat en återkontroll hos BM. Fick tid nästa vecka då Max är på dagis. Kan ju inte ha med honom där när jag ska göra en undersökning.

Muggles
    Låter bra med en trådträff under Göteborgsvarvet.
    Vi kommer nog att vara i Götet fredag till söndag, så vi kan ju träffas när de flesta kan.

Sweet
    Det var mums med falukorv igår fast det var söndag. Passade på att ta en promenad med Malte först och då smakade det ännu bättre med falukorv sen.

• Zozo

Hej allihopa! Vad ni skriver!

Jag fick massor av goda nyheter förra veckan - en vâninna som äntligen fatt första mötet för adoption och en annan som plussat. Nu visade sig att hon berättade det D+1 och fick mensen dagen efter. Himla synd, men det är väl a andra sidan bättre om det händer precis i början! De har heller inte testat mer än en manad eller tva.

• Liten med Mindre

Hallå hallå!

En till här som varit borta och lite upptagen. Dopet klarades av i lördags, tack vare mina fantastiska föräldrar som dragit ihop en otrolig massa god mat. Maken var tvungen att jobba 15h's dagar förra veckan, och jag hade en lite kinkig tjej att ta hand om. Kan ni gissa vem som bröt ihop totalt i fredags eftermiddag när Mindre inte ville sova utan mest grät, och medan tårtorna stod ogarnerade och kontrollen över sakers tillstånd var helt tappad...

Men det ordnade sig och vårt bauta dop med 60 gäster funkade fint. Mindre var tyst och storögd nästan hela tiden i kyrkan, utom mot slutet då hon blev trött och hungrig. Somnade som en stock och sov större delen av kalaset i 2 omgångar. Däremellan vaggad och vyssad av hugade spekulanter. Och vi fick mängder med mat över. Typ 2 hinkar kyckling-pastasallad och 3,5 stora tårtor. Samt en massa kakor, bröd, ost och dricka.

Äter inte folk på kalas nuförtiden???

Nåja, tårtorna tror jag funkar att frysa - så nu har vi två jättetårtor liggandes hemma. Någon som vill ställa till med tråd-knytis?

Och efter en lite tröttsam natt så har Mindre och jag idag varit till SATS för första gången - bussutflykt till Sickla och gympa. Det funkar fint, fast attans vad trist det är med mammagympa. Konditionsdelen är för lätt (utom för stackars hjärnan som ska koordinera), och styrke delen ofta lite pinsamt jobbig, och oinspirerad.

• Liten med Mindre

Hur var det nu - var det någon som hade lust att ses på onsdag, 2 april? Jag har ett BM möte kl 13, i Gamla stan, och träffar gärna någon efteråt. Någonstans i stan.

Vet att Frejis ev skulle vara med, men nu fick jag sms från henne i Paris - så jag vet inte om hon hinner hem.

Lappis - hoppas att ditt embryo simmar rakt in i väggen och fastnar där!!!

BS - jättejobbigt det där med Iris snuttande. Kan ni inte prata med någon och få någon form av hjälp/stöd? eller säger bvc att allt är normalt som vanligt?

Vackraste platsen i Sverige - solnedgång över sjön på landet ligger mig närmast om hjärtat. Sen måste jag erkänna att Sveriges olika skärgårdar och utsikten över Siljan i Tällberg är väldigt vackert med.

• Mrs  B

Oj, vad dött här var idag!!!!!!

Vi har varit ute i trädgården idag i det underbara vädret...
    Det var ju riktigt varmt, min mamma sa nyss i telefonen att det var 15 grader vid fyratiden och det stämmer säkert. Varmt var det i alla fall.

Malte sov i vagnen och Max och jag räffsade löv och plockade pinnar. Men oj vad ont man har i ryggen nu.....

Grannarna har så snyggt i sina trädgårdar (två vid sidorna och en mittemot bak) men så är de också pensionärer så de har ju tid att påta i trädgården. På somrarna är de dock inte hemma för då är de i sina sommarstugor så då gör det inget om vi ligger lite efter, men nu känns det sådär.

Liten
    Skönt att ha gjort dopet eller hur?????
    Kul att det gick bra!
    Vi fick mycket kött över, men det frös vi innan, annars hade vi lagom med mat och sött denna gång.

• FruCicci

Mindre och Liten, jag kan möta upp........

• MSW

MrsB: Kollade upp vad maken din heter.. Så nu får juh nästan jag gå på hockey om han skulle råka dömma.. Blir juh lite nyfiken när "världen känns så liten"..

Sweet: Nä, det är kanske så att man inte 'hinner' se om det har tagit..

Liten: Bryta ihop inför stora kalas kan man juh nästan göra ändå.. Även om man inte har en ny bebis som inte sover ordentligt att ta hand om! Skönt att ha det gjort, och att det gick bra!

Blev lite irriterad på sjukhuset igen idag, tänkte att jag lite "snabbt och smidigt" skulle sticka in och ta ett blodprov innan jag skulle börja jobba, åkte så att jag hade en kvart tillgodo och skulle vara där när de öppnade, jag kom ändå nästan en halvtimme försent till jobbet! Sen tänkte jag att jag skulle ringa och höra om jag skulle komma imorgon, men då hade dom stängt varannan onsdag.. Så nu får jag ringa imorn på moronen ist, och stiga upp tidigt i "onödan" om det inte skulle bli av..
    Annars har det varit härligt väder här idag, lite tråkigt att jobba hela dagen, men men..
    Och så har vi köpt bil, en reanult megan, hade tänkt köpa en NY ny inkl leveranstider och så så att det skulle bli lite lagom till hösten, men nu köper vi en "nästan ny" fd demobil och får den på torsdag istället.. Knäppt och snabbt..

Nu är det dags för att laga lite mat!

• BrudSommar2006

Hej, hej, här har det varit lugnt idag!

MrsB, jag förstår att du inte vill ha Max med dig på undersökningen, då skulle väl dagisfröknarna verkligen få något att prata om! Jag tvekade om jag skulle kunna ha Iris med mig, hon var ju så grinig, det gick inte speciellt bra heller, det blev en snabb undersökning under illvrål och sedan fick jag gå minns jag, inget sitta och prata som bm tänkt. Jag hade ju en del frågor också som det inte blev något av.

Gissar att vi inte heller kommer att kunna pyssla massor i trädgården, det får bli som det blir. Vet ju inte heller än hur pyssliga grannarna är.

Liten, kul att dopet blev bra, förstår att det kändes stressigt innan, det gjorde det för oss också men jag var himla nöjd efteråt. Jag hade tänkt komma in och fika med er men idag har Iris haft diarré igen och vi har bytt kläder tre gånger och just nu har hon 37,7 i temp. Vet inte om den är på väg upp eller ner för jag fick inte igång termometern tidigare idag, ska köpa en ny i morgon. Om hon inte är jättedålig så tänker jag ändå gå på tiomånaderskontrollen, det är ju så svårt att få en tid och nu har jag ju ställt in mig på i morgon och maken ska med också.

• BrudSommar2006

Cicci, nej, jag vet, det är nog delvis det att vi inte får henne att sova i spjälsängen som är vårt problem, men somnar hon ledsen så vaknar hon ledsen och mycket fortare så det har inte gått så bra hittills. Fast nu har hon sovit hyfsat bra ett par nätter så just nu är jag hyfsat utvilad, har inte behövt amma förrän framåt halv två.

Tyvärr så gick maken och lade sig med henne i vår säng medan jag duschade i förrgår kväll, han somnade men Iris vaknade igen och gick och föll ur sängen, det blev en duns och ett illvrål som heter duga och jag kastade mig ur duschen, usch, inget kul, men hon klarade sig med en liten skråma på näsan och ett märke på ena tumnageln så där hade vi tur. Tror inte att maken gör om det, han blev rätt skakad.

Svar på tråden Barnkarusellen