• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

Telestubben och Nenne - intressant det där med magkänslan kring graviditet.... hm... i så fall skulle jag, panikläbbigt nog, gissa att jag är fertil... mest för att jag är så rädd för allt vad det kommer innebära. På nåt sätt så har jag nog alltid trott att jag kan bli gravid - men det är det ju fortfarande INGEN som vet något om... Extremt läbbigt att se om magkänslan visar sig ha rätt eller inte....

• nennesjuttioåtta

jo, jag vet ju att jag egentligen inte ska klaga, eftersom vi inte ens provat insemination och ivf och åldern och fina äggisar har jag ju på min sida (fast jag hade glömt bort att det var så många år som skilde, har sagt till P att du är 34-35, för jag visste att du var äldre men inte SÅÅÅ mycket äldre, hehehe ) men jag är så jävla otålig! Grejen är att jag egentligen inte är så noga med att det ska hända nu, nu, NU utan att jag bara vill veta ATT det kommer att hända. men det vet ju ingen. Fast det talar ju för att det ska gå bra. Fula huven till trots! (observera att det endast är slöheten som de ärvt från husse, fulheten måste komma från... tajta kalsonger) Och "alla andra" har det ju gått så jävla smidigt för, utan vare sig rosenrot, bisolvon, äggställning eller kontorsstolar och förhudsmockasiner. jag vet 1 som använt ÄL-test. 1 gång. Fusk.

Men ska de inte ändra något för att se om de ska mogna mer? nu får de ju skärpa till sig, masjävlarna!

• nennesjuttioåtta

fast jag trodde att det skulle gå skitsnabbt med, Vickan... Men däremot kunde jag inte se mig själv gravid/barn/happy family. Mitt första inlägg i den här tråden var ett *tada* "slappna av så ska ni se att det löser sig, jag vet flera som väntat länge och sen när de ringt doktorn så har de löst sig - tänk på annat" till Frullan. Pinsamt!!!!!

• nennesjuttioåtta

nu är jag mycket mer vis. Men inte desto mer gravid för det.

Fast därmed inte sagt att du ska slänga p-pillren!

• Telemarkgrrl

Jag håller med dig, Nenne, om den där ovissheten. Förutom att jag är så gammal att jag inte kan vänta ett par år utan ska det hända så måste det hända NU. Jag tycker att ovissheten är jobbigare än tanken på att inte få några barn alls. Jag klarar mig utan barn men jag har svårt för att inte veta. Kontrollfreak, moi?

• Telemarkgrrl
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-29 10:43:40 följande:
    fast jag trodde att det skulle gå skitsnabbt med, Vickan... Men däremot kunde jag inte se mig själv gravid/barn/happy family. Mitt första inlägg i den här tråden var ett *tada* "slappna av så ska ni se att det löser sig, jag vet flera som väntat länge och sen när de ringt doktorn så har de löst sig - tänk på annat" till Frullan. Pinsamt!!!!!
    Hahaha, VAD sa Frullan då? Fick du en stor fet fisk slagen rakt över ansiktet eller?
  • nennesjuttioåtta

nu föreslog maken dagens agenda (citat):
    Städa bilen
    äta
    älska
    gå ner på stan och handla kläder

Han är ju för faan bäst! *pirr*

• nennesjuttioåtta
    Telemarkgrrl skrev 2008-03-29 10:53:46 följande:
    Hahaha, VAD sa Frullan då? Fick du en stor fet fisk slagen rakt över ansiktet eller?
    Skojar du, eller! Jag hade fjäll långt upp i näsan! Men jag anser också att det var ytterst välförtjänt... Idag. Å andra sidan hade jag inte hamnat i den här tråden om ajg inte hade varit så kaxig.

P hälsar, förresten.
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-29 10:43:40 följande:
    Laughing 14

Dagens största humor!!!! ha ha ha ha!!!
    Nenne - du är så bra!!!! hihihi!

Sluta med p-piller har jag upplysningsvis redan gjort. Men vi kör med regnkappor istället. Och nån form av stressrelaterad avhållsamhet.. ehum....
Svar på tråden Barnkarusellen