• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • gosnosen

känns rätt bra, tror jag. är trött på kvällarna. sprayar synarela den här gången och fick börja på dag 19 istället för 21 som förra gången. det verkar åtminstone ha motverkat ev. cystbildning, vilket känns skönt.

• Piggelin1

Lappis - stooooooooooort grattis till det finfina återplanterade embryot/plastocyterna samt eskimåerna! Tänkte på dig flera ggr innan idag!
    Men eskimåerna ska ni väl inte behöva använda, så det så!!!
    Kul att mannen din hade med kameran & vad bra att du får dricka lite vin ikväll!!
    Kram på dig!

Telis - håller tummarna för att du slipper huvudvärken nästa vecka!

Annars ganska fullt upp här idag, mannen fyller år & är faktist ledig, så vi åt frukost på vårt stamställe "Franska" idag! Innan Amanda föddes så brukade vi äta frukost där minst en vardagsmorgon i veckan på vägen till jobbet, men nu har vi inte gjort det en enda gång sen hon föddes. Men idag blev det äntligen av - yummie!
    Sen vidare för att handla en massa mat & vin inför morgondagens kalas. Nu ska vi börja laga mat/baka samt städa lite innan mannens mamma med make dyker förbi en sväng... Inte bästa tajmingen kanske att de ringde & bjöd in sig, innan idag, men jaja, inte så mkt att göra ngt åt. Planeringen gick liksom lite snett nu...

Tinga, nu har du ju redan åkt, men hoppas ändå att du får kanondagar i Paris & vem vet, du kanske springer på Frejis, hon är väl där nu med? Ha en bra födelsedag med!

Telis & Nenne förresten - jag är fortfarande supernyfiken på vad Stocketitt är/ligger! Jämtland ligger mig så varmt om hjärtat, eftersom jag har syskonbarn däruppe! Plus att jag gillar norrländska - dialekten alltså!

• Telemarkgrrl

Pffffff, här räknar vi varken BF eller ruvartider. Efter förra omgången kan jag inte ta något för givet.... (Fast jag blev ju lite nyfiken när du sa så där, Lappis. Vad betyder det, BF på julafton eller? Det vore väl trés cool?! Vilken julklapp! )

• Telemarkgrrl

Piggelin, om jag inte har tagit helt fel (rätta mig Nenne i så fall!) så är Stocketitt utsiktsplatsen uppe vid kyrkan.

• Lapinette

För mig typ veckan innan jul men för dig måste det ju bli i januari. Bara jag får en stenbock så är det ok (mamma, pappa och bror är stenbockar).

• gosnosen

Telis - nu ska vi ju vara positiva!!! ändrar de något i din medicinering inför den här omgången för att försöka få bättre skörd?

• Lapinette

Japp, håller med gosnosen. Upp med hakan Telis. Denna gång kommer du få så mycket hormoner så äggen kommer att spruta ut genom öronen.

(det där med positiv attityd ska kanske inte komma från mig )

• pirr!

Vänner- ska försöka ta mig dit imorgon! Tack för tipset!

Piggelin- åh, vad mysigt med frukost ute! Vi brukar landa på Egg & Milk när vi ska mysa till det på morgnarna. Kanske hinner vi med en till innan bebisen kommer ?! Har inte provat Franska (är det månne samma som ligger på Övre Husar?) Lycka till med förberedelserna!

• Piggelin1

Lappis - jag är stenbock - & attans trevlig, smart, snygg, ödmjuk osv

Cicci - grattis till att firren sovit hela natten!!! Amanda sover också mkt bättre nu. Inatt var jag uppe två ggr för att stoppa i nappen, men annars så sov hon 22.30 till 06 & i min värld är detta definitivt en "hel natt". Den senaste veckan har vi dessutom haft 4-5 nätter på raken då vi inte ens behövt gå upp & stoppa i nappen eller dylikt under natten. Känns superlyxigt! Oftast ammar jag i sängen då vid sex & sen somnar vi om båda två en stund till, såååå mysigt!
    Förresten Cicci, har en kompis som drabbats av samma elände som du hade med Viktor - hade ni några speciella knep som ni tog till eller var det mest "hårt mot hårt", eget rum, egen säng etc? Tänkte att kompisen behövde lite peppning, tänkte direkt på dig när hon beskrev hur de hade det.

BS förresten, skickar en KRAM - låter verkligen skitjobbigt!

• Lapinette

Piggelin - så klar du är stenbock, attans så trevlig!

Svar på tråden Barnkarusellen