• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - trodde de fortfarande var blastocyster när de är fyrcelliga? Ha, ha...snacka om knepiga japaner. Jag känner en!!! - min pappa! Knepigar får man nog leta efter . Fast han skulle aldrig skälla ut någon ... han är så jäkla dumt snäll.

Nåja, här blir det inget jobb gjort. Kan omöjligt koncentrera mig.

• nennesjuttioåtta

3 timmar kvar bara, Lapinette!!!! Håll ut!
    *biter på naglarna*

• Lapinette

nenne - det är luuuugnt! Om inte annat så är jag cool lugn. Bara läkaren inte tappar bort vårt lilla blasto/embryo så är allt ok. Själv "ingreppet" tar typ 1 min och det gör inte ont alls. Inga droger , ingenting! Bara att åka dit och ploppa in den.

• Telemarkgrrl

Blastocyster blir dom bara efter långtidsodling tror jag. Innan dess är dom ... ähum ... nåt annat.

Lycka till!!

• Lapinette

Helt rätt embryo upp till 8 celler sen blir det en blastocyst. Trodde det var tvärtom.

• nennesjuttioåtta

jag vill också ha en blastocyst! Eller ett embryo! Just nu har jag kondomkrav fram till spolningen. Inte så roligt. Fast varför skulle vi få till det utan den här gången...? *bus*

• Telemarkgrrl

Jag vill också ha! (Tycker också att ett embryo *låter* som om det skulle komma efter en blastocyst).

Men jag undrar om maken någonsin kommer att släppa till igen, han är lite purken idag. Jag hade visst satt mig spikrakt upp i sängen mitt i natten, petat på honom och sagt: "Du får inte plats här, du får gå någon annanstans!". Trots att vi har en jättestor dubbelsäng. Måste ha drömt nåt.

• nennesjuttioåtta

du borde ha sagt det till grannen istället!

• Lapinette

Telis - så ni ska sova separat framöver . Själv fick jag värsta skrattattacken i förgår natt då maken somnade och fick ett sånt där "ryck". Ni vet när man precis har somnat och så rycker musklerna.

Kondomkrav... det hade inte vi innan spolningen. Troligen sexförbud istället för kondom är något som är totalt okänt för oss.

Svar på tråden Barnkarusellen